جشن فارغ‌التحصیلی 200 حافظ قرآن در مسجدالاقصی
کد خبر: 3541535
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

جشن فارغ‌التحصیلی 200 حافظ قرآن در مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: جشن فارغ‌‌التحصیلی 200 قرآن‌آموز دختر و پسر در گروه‌های سنی مختلف، روز پنجشنبه، 6 آبان‌ماه، در مسجدالاقصی برگزار شد.

جشن فارغ‌التحصیلی 200 حافظ قرآن در فلسطین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، این قرآن‌آموزان در دوره‌های آموزش قرآن و حفظ این کتاب الهی که توسط اداره آموزش و تربیت دینی مسجدالاقصی برگزار شد، شرکت کرده بودند.
 این جشن فارغ‌التحصیلی به همت اداره اوقاف و مقدسات اسلامی قدس شریف و پس از نماز ظهر در مصلای مسجد تاریخی «القبلی» واقع در مسجدالاقصی و با حضور فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آنان برگزار شد.
«ناجح بکیرات»، مدیر اداره آموزش و تربیت شرعی مسجد الاقصی در این باره گفت: دارالقرآن مسجدالاقصی از سه سال پیش، آموزش حفظ و تجوید قرآن کریم با سند متواتر روایت «حفص از عاصم» را آغاز کرده است.
وی افزود: این اداره امسال 700 قرآن‌آموز را در سه سطح اول، دوم و سوم طی 3 مرحله فارغ‌التحصیل کرده که این گروه قرآن‌آموزانی هستند که در سطح سوم دانش‌آموخته و موفق به دریافت اجازه‌نامه قرائت قرآن شدند.
ناجح بکیرات در پایان با اشاره به این که قرآن کریم قانون اساسی امت اسلام است، تصریح کرد: در زمانی که شاهد یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و منع بسیاری از شهروندان قدس از ورود به این مسجد مقدس هستیم، دارالقرآن مسجدالاقصی تلاش می‌کند تا از طریق برگزاری کلاس‌های قرآنی حضور مسلمانان در این مکان مقدس را پررنگ‌ کند.
captcha