هم‌زمانی مسابقات دانشجویان با طرح مشهد یادآور حدیث ثقلین است
کد خبر: 3544035
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
سابقی در گفت‌وگو با ایکنا:

هم‌زمانی مسابقات دانشجویان با طرح مشهد یادآور حدیث ثقلین است

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت: هم‌زمانی دو رویداد مسابقات قرآن دانشجویان و طرح «مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در مشهد مقدس تداعی‌کننده حدیث ثقلین است که به همراهی قرآن و عترت تا قیام قیامت اشاره دارد.

هم‌زمانی مسابقات دانشجویان با طرح مشهد یادآور حدیث ثقلین است
علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی
علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ضرورت برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در عصر حاضر اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در شرایط کنونی از اهمیت و حساسیت فراوانی برخوردار است و یکی از راه‌های ایجاد انس جوانان آن هم قشر دانشجو با قرآن می‌تواند این گونه اقدامات باشد.  
مسابقات قرآن؛ مقابله غیر مستقیم با شبهات ضد شیعی
وی در ادامه با بیان اینکه روش‌های غیر مستقیم در آموزش آموزه‌های قرآنی ـ دینی به مخاطب و پاسخ به شبهات تأثیر بیشتری دارد، افزود: از نظر آموزشی و فراگیری، هرچه روش آموزش و ارائه پاسخ به سؤالات و دغدغه‌های فکری مخاطبان به ویژه جوانان، در دنیای معاصر غیر مستقیم‌تر باشد، اثرگذاریش نیز بیشتر و حداکثری خواهد بود.
سابقی تصریح کرد: بنابراین، در این عصر که ایران و طبعا شیعه متهم به عدم اعتقاد به قرآن موجود است و تبلیغات گمراه‌کننده زیادی علیه ایران و شیعه در خصوص قرآن وجود دارد، بهترین راه پاسخگویی عملی به این شبهات و اتهامات توجه هرچه بیشتر به قرآن و عترت به عنوان دو امانت گرانقدر پیامبر عظیم‌الشأن و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی است که الحمدلله جهاد دانشگاهی چند سال است که این امر مهم را عهده‌دار شده است.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی به هم‌زمانی طرح «مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017» با مسابقات قرآن دانشجویان اشاره کرد و گفت: هم‌زمانی این دو رویداد مهم بین‌المللی جهان اسلام در واقع تداعی‌کننده همان حدیث ثقلین است که قرآن و عترت همیشه و تا قیام قیامت با هم خواهند بود.
وی ادامه داد: امسال مشهد به عنوان شهری مقدس و مدفن شریف ثامن‌الحجج، علی بن‌موسی الرضا(ع)، از اهل بیت پیامبر عظیم الشأن(ص) اسلام و پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبان دانشجویان قاری و حافظ سراسر جهان بوده و این اقدامی شایسته و مناسب است.
رقابت‌های دانشجویان؛ فرصتی برای همکاری قرآنی ایران و مالزی
علی محمد سابقی حضور نمایندگانی از کشور مالزی در رقابت‌ها را یادآور شد و بیان کرد: مالزی پایه‌گذار قدیمی‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن است، این مسابقات، فرصت خوبی است که می‌تواند زمینه همکاری‌های قرآنی بین دو کشور را به‌ویژه در میان قشر دانشجو از دو کشور فراهم کند.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی در پایان گفت: برای دست اندرکاران هر دو رویداد قرآنی و فرهنگی(مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان و طرح مشهد) و همچنین برای شرکت‌کنندگان در مسابقات و برای شما و همکارانتان سلامت و موفقیت آرزومندم و برای شرکت‌کنندگان در رقابت‌ها نیز موفقیت هرچه بیشتر از صاحب قرآن خواستارم.
رایزن فرهنگی ایران در سوریه: رقابت قرآنی در صنف دانشجو زیباترین است
در همین راستا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رنجبر شیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه نیز با ایکنا گفت‌و‌گو و اظهار کرد: قرآن در هر سن و هر صنفی حضورش زیباست؛ اما در صنف دانشجو حضورش زیباترین است؛ نمی‌توان گفت مسابقات قرآن در بین طلبه‌های حوزه علمیه‌ زیباترین است؛ اما به دلایل مختلف می‌توان گفت در بین صنف دانشجو زیباترین حرکت قرآنی است؛ زیرا آنان آینده و امید یک ملت هستند؛ جوانانی که در مرحله رشد و کمال علمی هستند و آینده کشورها در اختیارشان خواهد بود.
هم‌زمانی مسابقات دانشجویان با طرح مشهد یادآور حدیث ثقلین است
مصطفی رنجبر شیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه
جدایی دانشجویان از قرآن؛ غم بزرگ ملت‌ها
وی افزود: اگر بتوانیم رابطه این گروه با قرآن را تقویت کنیم، کار بسیار ارزنده‌ای است؛ اما اگر روزی برسد که جوانان دانشجو از قرآن جدا باشند، غمی بسیار بزرگ برای یک ملت مسلمان است.
رنجبر شیرازی روند دعوت از دانشجویان سوری برای شرکت در رقابت‌ها را یادآور شد و گفت: در سوریه به دلایل شرایط خاصی که حاکم است، با رعایت شرایط امنیتی افرادی برای حضور در رقابت‌ها انتخاب و معرفی شده‌اند و به دلیل فتنه‌ای که در این کشور حاکم است، نمی‌توان در شرایطی عادی مانند سایر کشورها در این زمینه عمل کرد؛ بلکه باید مسائل امنیتی را مورد توجه قرار داد.
رایزن فرهنگی ایران در سوریه برگزاری رقابت‌ها در مشهد را مورد توجه قرار داد و گفت: مشهد به فرموده مرحوم امام(ره) پایتخت معنوی ایران است؛ وقتی کسی وارد این شهر می‌شود؛ روحش معنوی می‌شود، حسن انتخاب این شهر برای میزبانی رقابت‌ها را به بانیان و مسئولان مسابقات تبریک می‌گویم.
وی در پایان تأکید کرد: ششمین دوره رقابت‌ها در سایه فرزندی از صلاله رسالت علی بن موسی الرضا(ع) و نور ولایتی که از آسمان ربانی به این شهر می‌تابد، برگزار می‌شود، این‌گونه اقدامات اثربخش و اثرگذار است و خوشا به حال شرکت‌کنندگانی که در مسابقات مقام آورده و افتخار کسب می‌کنند.
یادآور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان 11 تا 15 بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
زهرا نوکانی
captcha