ضرورت همکاری کشور‌های اسلامی در حوزه رسانه
کد خبر: 3544231
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
رئیس دفتر خبرگزاری «آپا» مطرح کرد:

ضرورت همکاری کشور‌های اسلامی در حوزه رسانه

گروه بین‌الملل: «سلیمان فرضعلی‌اف»، رئیس دفتر خبرگزاری «آپا» جمهوری آذربایجان در تهران با تأکید ضرورت همکاری کشور‌های اسلامی در حوزه رسانه تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های رسانه‌ای در کشوهای اسلامی به‌صورت متقابل می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کند.


ضرورت همکاری کشور‌های اسلامی در حوزه رسانه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن‌(ایکنا)، نشست «نقش تعامل سازنده رسانه‌ای در گسترش روابط کشورهای مسلمان و جلوگیری از نشر شایعات در روابط فی مابین» با سخنرانی «سلیمان فرضعلی‌اف»، رئیس دفتر خبرگزاری «آپا»ی جمهوری آذربایجان عصر دیروز، 17 آبان‌ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

سلیمان فرضعلی‌اف، طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: هر دو کشور دارای تاریخ، فرهنگ و دین مشترکی هستند. این عوامل موجب حفظ سطح بالای روابط دو کشور شده و آن را وارد مرحله جدیدی در سطوح بین‌المللی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند در گسترش روابط کشورهای مسلمان نقش به‌سزایی را داشته باشند، تصریح کرد: در جهان کنونی رسانه‌ها جایگاه انکارناپذیری را در سطح روابط دیپلماتیک دارند. از این رو کشورهای اسلامی نیز باید از فضای رسانه‌ای به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. از جمله کشورهای مسلمانی که می‌توانند با استفاده از حوزه رسانه بهترین روابط را با یکدیگر ایجاد کنند ایران و جمهوری آذربایجان هستند.

سلیمان فرضعلی‌اف، با بیان این مطلب که ایجاد دفاتر رسانه‌ای در کشورهای مسلمان می‌تواند نقش مهی را در جلوگیری از انتشار شایعات کذب و بی‌اساس داشته باشد، گفت: خبرگزاری «آپا» و «آپا ‌تی‌وی» که زیر مجموعه گروه آپا هستند، طی چند سال گذشته به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به ایران سفر کرده و گزارش‌های سازنده‌ای را تهیه کرده‌اند. این ارتباط رسانه‌ای می‌تواند تلاش دشمنان برای ضربه زدن به روابط دو کشور را خنثی کند.

رئیس دفتر خبرگزاری آپا در ایران، با تأکید بر اینکه روابط دوستانه ایران و آذربایجان موجب کینه بدخواهان بوده است، اظهار کرد: برخی به دلیل ترس از نزدیکی روابط این دو کشور مسلمان به رسانه‌های معاند رجوع و تلاش می‌کنند که افکار عمومی را علیه ایران و آذربایجان مشوش کنند. برای مثال در پاره‌‌ای از موارد برخی در آذربایجان برای دریافت اخبار ایران به رسانه‌های معاند مراجعه می‌کنند که این امری قابل قبول نیست. ایجاد پایگاه‌های رسانه‌ای در کشوهای اسلامی به صورت متقابل می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کند.

سلیمان فرضعلی اف، در پایان سخنان خود نیز از همکاری مقامات جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط رسانه‌ای دو کشور قدردانی کرد.

captcha