آموزش عترت؛ هدف اصلی مدارس غیرانتفاعی شیعیان در استانبول
کد خبر: 3544951
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
بیات عنوان کرد:

آموزش عترت؛ هدف اصلی مدارس غیرانتفاعی شیعیان در استانبول

گروه بین‌الملل: رئیس مؤسسه قرآن و عترت استانبول با اعلام آغاز به‌کار مدارس غیرانتفاعی ویژه دانش‌آموزان شیعه استانبول در سال 2017 میلادی گفت: در این مدارس علاوه بر دروس رسمی آموزش و پرورش ترکیه دروسی نیز برای آشنایی دانش‌آموزان با اهل بیت(ع) خواهیم داشت.

آموزش عترت؛ هدف اصلی مدارس غیرانتفاعی شیعیان در استانبول
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرعلی بیات، رئیس مؤسسه قرآن و عترت استانبول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه مؤسسه قرآن و عترت استانبول در سال 2002 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این مؤسسه را با سه هدف راه‌اندازی کردیم که اولین هدف ما آموزش دروس حوزوی و دروس سنتی حوزه برای آقایان و بانوان علاقه‌مند شیعه بود و برای رسیدن به این هدف، دروس حوزوی و دینی از جمله؛ قرآن، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، تجوید، فقه، عقاید و... را به قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان آموزش می‌دهیم.
وی افزود: در این مؤسسه دو کلاس به صورت مجزا برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود که بانوان پنج روز هفته در این مؤسسه حضور پیدا کرده و به یادگیری دروس قرآنی و دینی ارائه شده می‌پردازند و کلاس‌های آقایان نیز به دلیل مشغله کاری که دارند دو روز آخر هفته برگزار می‌شود.
آموزش عترت؛ هدف از راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی شیعیان در استانبول
بیات با بیان اینکه معمولا جوانان کمتر به مسجد می‌آیند، گفت: ما یک شعار داریم مبنی بر اینکه «اگر جوانان به سراغ ما نمی‌آیند پس ما به سراغ آنها برویم» و البته برای تحقق این شعار بهترین محلی که می‌توان به سراغ نوجوانان و جوانان رفت، مدارس و دانشگاه‌ها است؛ از این رو تصمیم گرفتیم مدارس غیرانتفاعی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان شیعه استانبول راه‌اندازی کنیم.
وی یادآور شد: اولین مدرسه غیرانتفاعی دانش‌آموزان شیعه سال 2017 در سه مقطع مهد کودک، ابتدایی و راهنمایی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و درصورتی‌که فعالیت این مدرسه با موفقیت پیش برود، قصد داریم تعداد این مدارس را افزایش دهیم.
رئیس مؤسسه قرآن و عترت استانبول ادامه داد: در نخستین مدرسه‌ غیرانتفاعی شیعیان ترکیه که فعالیت خود را از سال 2017 میلادی آغاز خواهد کرد، قصد داریم 300 دانش‌آموز را پذیرش کنیم که از این میان 50 نفر در مهدکودک، 80 تا 100 نفر در مقطع ابتدایی و 100 تا 150 نفر در مقطع راهنمایی خواهند بود.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه در ترکیه آزادی کامل وجود دارد و درصورتی‌که مطابق با دروس آموزش و پرورش ترکیه پیش برویم در کنار این دروس می‌توانیم یک تا دو درس به‌صورت دل‌خواه در مدارس غیرانتفاعی برای جامعه هدف خود داشته باشیم که ما تصمیم داریم در مدارس غیرانتفاعی شیعه علاوه بر دروس رسمی آموزش و پرورش ترکیه دروسی برای آشنایی دانش‌آموزان با اهل بیت(ع) داشته باشیم.
بیات در ادامه عنوان کرد: هدف دیگری که در مؤسسه قرآن و عترت استانبول دنبال می‌کنیم، راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی معارفی است و در‌صورتی‌که این شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شود، فقط به بیان معارف و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) می‌پردازیم و کاری با سیاست داخلی و خارجی نخواهیم داشت چراکه این شبکه یک شبکه صرف معارفی خواهد بود.
وی اضافه کرد: اعتقاد داریم اگر بتوانیم سیره اهل بیت(ع) و زندگی ایشان را به زبان نرم بیان کنیم، ده‌ها سال بعد شاهد آن خواهیم بود که میلیون‌ها نفر از اهل تسنن و علویان نیز به مکتب تشیع گرایش پیدا خواهند کرد.
ليلا محمدی
captcha