خشم مراکشی‌ها از توهین مجدد به ساحت قرآن
کد خبر: 3546416
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

خشم مراکشی‌ها از توهین مجدد به ساحت قرآن

گروه بین‌الملل: هتک حرمت قرآن کریم در مسجدی واقع در در محله «لیساسفه» شهر «کازابلانکا»ی مراکش که برای چندین بار در یک ماه اخیر رخ داد با خشم و عصبانیت مردم این کشور مواجه شده است.

برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در هتک حرمت مساجد کازبلانکا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «نورپرس»، در پی توهین مجدد افراد ناشناس به ساحت مقدس قرآن کریم در مسجد «الخزامی» محله «لیساسفه» شهر کازابلانکا، قرار است شهروندان مراکشی امروز، 26 آبان‌ماه در این محله از کازابلانکا تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کنند.
این برای پنجمین‌بار است که در طول یک ماه اخیر، نسخه‌های قرآن کریم در مساجد محله «لیساسفه» کازابلانکا، مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد.
این اقدام توهین‌آمیز که به‌نظر می‌رسد، سازماندهی‌ شده بوده، خشم و نارضایتی مردم ساکن این منطقه را برانگیخته است.
هدف از برگزاری تظاهرات امروز، دعوت از مسئولان محلی برای اعمال فشار بر مقامات امنیتی کشور جهت شناسایی هر‌ چه سریع‌تر عاملان پشت‌پرده این اقدامات موهن است.
پیش از این نیز تعدادی افراد ناشناس در اقدامی اسلام‌ستیزانه و تخریب‌آمیز به نسخه‌های قرآن کریم در مساجد «قدس»، «صفا»، «فلاح» و «قضبة‌ الامین» محله «لیساسفه» کازابلانکا توهین کرده بودند.
در پی تحقیقات انجام‌شده توسط مقامات امنیتی، امام مسجد «الخزامی» در این باره گفت: قبل از وقوع این حادثه، زنی هنگام نماز عشاء با روی باز به سوی مسجد در حرکت بود و از من خواست تا نمازخانه بخش بانوان را به او نشان بدهم، من نیز وی را راهنمایی کردم و پس از اتمام نماز هنگام بستن درهای مسجد با توهین به نسخه‌های قرآن روبه‌رو شدم.
captcha