تمجید نماینده آیت‌الله سیستانی از ایستگاه‌های قرآنی اربعین
کد خبر: 3547930
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

تمجید نماینده آیت‌الله سیستانی از ایستگاه‌های قرآنی اربعین

گروه بین‌الملل: شیخ «عبدالمهدی الکربلایی»، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در کربلای معلی از طرح راه‌‌اندازی «ایستگاه‌های قرآنی» در مسیر زائران اربعین حسینی تمجید کرد.

تمجید متولی شرعی آستان حسینی از ایستگاه‌های قرآنی زیارت اربعین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، متولی شرعی حرم حسینی و نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در کربلای معلی در این باره گفت: اقدام شورای عالی قرآن عراق در راه‌اندازی «ایستگاه‌های قرآنی» در مسیر زائران اربعین حسینی از اقدامات ارزنده‌ای بود که شایسته تقدیر است.
وی گفت: این ایستگاه‌های قرآنی در حقیقت به منزله غذای معنوی برای زائران اربعین حسینی و از مهم‌ترین اقداماتی بود که در طول مسیر به زائران اربعین امام حسین(ع) خدمات قرآنی ارائه داد.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی همچنین، از تلاش‌ها و خدمات‌رسانی بی‌وقفه آستان‌ها و زیارتگاه‌های مقدس عراق به زائرانی که برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) راهی کربلای معلی شده‌ بودند، تمجید کرد و بر اهمیت متحدکردن صفوف و کار قرآنی مشترک تأکید کرد.
یادآور می‌شود، تعداد ایستگاه‌های قرآنی در زیارت اربعین امسال در محورهای مختلف منتهی به کربلای معلی به بیش از 200 ایستگاه قرآنی رسید، این در حالی است که بیش از 2000 مربی قرآن زن و مرد که برخی از آن‌ها اساتید و قاریان بزرگ بودند، در این ایستگاه‌ها فعالیت داشتند.
آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه و سوره‌های کوتاه قرآن، احکام شرعی و شیوه صحیح به جا آوردن نماز، آموزش احکام تجوید و قرائت، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌‌المللی از جمله فعالیت‌های این ایستگاه‌ها بود.
لازم به ذکر است، تولیت‌های آستان‌ها و زیارتگاه‌های مقدس عراق چندی پیش و در آستانه زیارت اربعین حسینی، شورای عالی قرآن تأسیس و تأکید کردند که حمایت مادی و معنوی لازم را برای موفقیت پروژه‌های قرآنی این شورا ارائه می‌کنند.
captcha