آغاز رقابت قرآنی «برترین برترین‌ها» در قطر
کد خبر: 3549739
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

آغاز رقابت قرآنی «برترین برترین‌ها» در قطر

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های نخستین مسابقات ویژه رتبه اولی‌های رشته حفظ کل قرآن رقابت‌های بین‌المللی قرآن جهان موسوم به «برترین برترین‌ها» در قطر آغاز شد.

رقابت‌های رتبه‌اولی‌ها مسابقات قرآن جهان در قطر آغاز شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «العرب» قطر، فعالیت‌های نخستین دوره مسابقه «اول الاوائل» (برترین برترین‌ها) از دیروز، هشتم آذرماه‌ در آمفی‌تئاتر ملی قطر واقع در «دوحه»، پایتخت این کشور و همزمان با جشن‌های روز ملی قطر، آغاز شده است و تا 16 آذر‌ماه ادامه دارد.
اعضایی از کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» برای استقبال از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها، به فرودگاه‌ بین‌المللی «حمد» دوحه رفته و آنان را محل اقامت همراهی کردند.

شیخ احمد عیسی المعصروای، رئیس هیئت بازنگری مصحف شریف در الازهر و شیخ عموم قاریان مصر رئیس کمیته داوری این مسابقات است که به همراه
شیخ عبدالرشید علی صوفی از قطر، داوری از عربستان و همچنین شیخ عبدالسلام مقبل المجیدی از یمن بر این رقابت‌ها نظارت دارند.
بنابراین گزارش، 37 رتبه اولی از 21 کشور قطر، عربستان، مصر، فلسطین، الجزائر، تونس، اردن، کویت، سومالی، لیبی، سودان، بحرین، مراکش، موریتانی، بنگلادش، نیجریه، چاد، مالی، ترکیه، مالزی و کامرون برای کسب لقب «برترین برترین‌ها»ی مسابقات حفظ قرآن جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
شرکت‌کنندگان از قاره‌های مختلف آسیا، اروپا و آفریقا هستند که در مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان شرکت کرده و حائز رتبه نخست شده‌اند.
مسابقه «رتبه‌ اولی‌ها» بخش‌ بین‌المللی مسابقات قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر به شمار می‌آید و قرار است هر سه سال یک‌بار برگزار شود.
برای رتبه نخست این مسابقات مبلغ یک میلیون ریال قطری جایزه در نظر گرفته شده است و همچنین، تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقات نیز جوایز نقدی دریافت می‌کنند.
هدف از برگزاری این مسابقات، اهتمام بیشتر به حفظ قرآن، فهم و درک مفاهیم آن، تدبر در این کتاب الهی، ارتقای جایگاه حافظان قرآن، بالابردن روحیه رقابت سالم میان حافظان کلام وحی و مشارکت در گسترش فرهنگ تدبر در قرآن کریم عنوان شده است.
شبکه ماهواره‌ای «الریان» قطر به منظور معرفی مسابقات «برترین برترین‌ها» به شهروندان قطری و دوستداران مسابقات قرآن در جهان، به پوشش رقابت‌ها می‌پردازد.
captcha