مسابقات قرآنی دانشجویان؛ معرف پیشرفت‌های نظام/ تغییر نگاه منفی جهانیان
کد خبر: 3551137
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
حجت‌الاسلام اباذری عنوان کرد:

مسابقات قرآنی دانشجویان؛ معرف پیشرفت‌های نظام/ تغییر نگاه منفی جهانیان

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در بغداد گفت: مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در معرفی پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها و رفع ذهنیت‌های منفی ناشی از تبلیغات مغرضانه دشمنان انقلاب اسلامی تأثیر به‌سزایی دارد.

مسابقات دانشجویان؛ معرف پیشرفت‌های نظام اسلامی/ تغییر نگاه منفی جهانیان
حجت‌الا‌سلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: مسابقات قرآن که برای دانشجویان برگزار می‌شود، موجب تعالی روحی دانشجویان قرآنی و برخورداری از مراتب بالای اخلاق و فضیلت و نیز انگیزه‌های الهی آنان می‌شود.
وی افزود: این مسابقات در گرایش دانشجویان به سمت مباحث قرآنی از قبیل حفظ و قرائت قرآن جوانان و نوجوانان دانش‌آموز و دانشجو نقش به‌سزایی دارد.
مسابقات دانشجویان؛ بیانگر تأسی به قرآن
رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد تصریح کرد: برگزاری مسابقات دانشجویان بیانگر تأسی به قرآن کریم است و مؤمنان را تشویق به روی‌آوردن به امور خیر و سبقت از هم در مواردی که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، خواهد کرد.
وی همچنین بیان کرد: نفس گردهمایی جوانان قرآنی می‌تواند زمینه مناسبی را برای آشنایی آنان با یکدیگر و ایجاد وحدت، همدلی، تعامل و همکاری فراهم کند.
حجت‌الاسلام اباذری در ادامه گفت: نقش چنین مسابقاتی در اشاعه فرهنگ قرآنی که مورد تأکید قرآن کریم در آیات متعدد است، امری غیر قابل انکار است.
وی تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات با حضور در کشورمان با فرهنگ تشیع، دستاوردهای انقلاب اسلامی، فرهنگ غنی ایران و جایگاه قرآن کریم در حکومت‌داری و نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا خواهند شد.
آشنایی با تمدن غنی ایران اسلامی
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: آشنایی با تمدن غنی ایران اسلامی و رؤیت پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها و رفع ذهنیت‌های منفی ناشی از تبلیغات مغرضانه دشمنان انقلاب اسلامی از دیگر مواردی است که مسابقات دانشجویان می‌تواند در آن نقش به‌سزایی داشته باشد.
فعالیت‌های قرآنی دانشجویی در حد انتظار برگزار می‌شود؟
رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد در پاسخ به این سؤال که «آیا فعالیت‌های قرآنی دانشجویی در جهان اسلام در حد انتظار برگزار می‌شود یا خیر؟» گفت: در کشورهای اسلامی آن‌گونه که باید رویکرد قابل توجهی به فعالیت‌های قرآنی در میان دانشجویان مسلمان مشاهده نمی‌شود و در جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم فعالیت‌های چشمگیر در این حوزه، با توجه به عمق آموزه‌های قرآنی و فضای گسترده در فعالیت‌های قرآنی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
نقش فعالیت‌های قرآنی در معرفی ایران اسلامی
حجت‌الاسلام اباذری با اشاره به نقش فعالیت‌های قرآنی در معرفی ایران اسلامی به جهانیان، یادآور شد: برگزاری رقابت‌های قرآنی به عنوان نمونه‌ای از این فعالیت‌ها در کشورمان و همچنین حضور دانشجویان ایرانی در رقابت‌های قرآنی سایر کشورها گواهی بر محوریت قرآن در ایران اسلامی است.
فرصتی برای به تصویرکشیدن جایگاه معنوی امام رضا(ع)
وی در پایان با بیان اینکه مسابقات دانشجویان در معرفی امام رضا(ع) نقش به‌سزایی دارد، اظهار کرد: این رقابت‌ها فرصتی برای به تصویرکشیدن جایگاه معنوی امام رضا(ع) و آشناکردن دانشجویان سایر ملل با شخصیت والا و تابناک رضوی است.
 ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به میزبانی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی ۱۱ تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
زهرا نوکانی
captcha