سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مجرم شناخته شد
کد خبر: 3552335
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مجرم شناخته شد

گروه بین‌الملل: «گیرت وایلدرز»، سیاتمدار اسلام‌ستیزی هلندی، به خاطر ترویج نفرت علیه اقلیت‌های این کشور امروز، 19 آذرماه از سوی دادگاه هلند مجرم شناخته شد.

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مجرم شناخته شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، «گرت ویلدرز»، رهبر اسلام ستیز حزب افراط گرای «آزادی» هلند به دلایلی چون اهانت به یک اقلیت قومی خاص و دامن زدن به تفرقه و تبعیض از سوی دادگاه این کشور، مجرم شناخته شد.
وی در نهایت به ۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد و همین جریمه را نیز غیرانسانی خوانده است.
اتهامات ویلدرز شامل نفرت پراکنی علیه مهاجرین، بعد از سخنرانی مطرح شد که وی ۱۸ ماه پیش انجام داد و در آن خواستار کاهش شمار مراکشی های ساکن هلند شد. وی همچنین بارها خواهان ممنوعیت استفاده از قرآن و تعطیلی مساجد شده است.
وايلدرز اكتبر سال ۲۰۱۰ نیز در پی تنظيم شكوائيه‌ای عليه وی از سوی اتحاديه مسلمانان هلند و گروهی از شهروندان ميانه‌رو هلندی و مخالفان اهانت به اديان، محاکمه شد.
اين شكوائيه به دليل اظهارات نژادپرستانه گرت وايلدرز عليه مسلمانان، اهانت به قرآن، توليد فيلم ضدقرآنی «فتنه» و هتك حرمت كتاب مقدس مسلمانان در اين فيلم تنظيم و به دادگاه هلند ارائه شد.
گرت وايلدرز، سياست‌مدار تندروی هلندی، در جلسه پارلمان اين كشور نيز که با موضوع تركيب مسلمانان در جامعه اين كشور برگزار شد، بار ديگر به مسلمانان توهين كرده بود.
دادگاه رسیدگی به جرایم ویلدرز که حدود سه هفته طول کشید در پاسخ به شکایت شهروندان مراکشی الاصلی تشکیل شد که به دلیل اظهارات وی خود را شهروند درجه سه حس کرده بودند.
captcha