انتقاد سازمان‌های اسلامی هلند از سیاستمدار اسلام‌ستیز
کد خبر: 3576394
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

انتقاد سازمان‌های اسلامی هلند از سیاستمدار اسلام‌ستیز

گروه بین‌الملل: سازمان‌های اسلامی هلند دیروز، 1 اسفند، سخنان تحقیرآمیز گیرت ویلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز این کشور علیه شهروندان مسلمان مراکشی را مورد انتقاد قرار دادند.

انتقاد سازمان‌های اسلامی هلند از سیاستمدار اسلام‌ستیز

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Naples Herald»، سازمان‌های اسلامی هلند با محکوم کردن اظهارات اخیر ویلدرز علیه شهروندان مسلمان مراکشی اعلام کردند که این‌ها تنها نمونه‌ای از سلسله توهین‌های جدید این فرد است.

ویلدرز روز شنبه، 30 بهمن، با آغاز کمپین رقابت‌های انتخاباتی خود برای انتخابات پارلمانی 25 اسفند در هلند، گفت: بعضی از مراکشی‌هایی که در هلند زندگی می‌کنند، «تفاله» هستند.

وی افزود: تفاله‌های مراکشی زیادی اینجا وجود دارند که خیابان‌ها را ناامن کرده‌اند.

«ابوبکر اوزتوره»، مدیر اتحادیه سازمان‌های اسلامی هلند سخنان ویلدرز را محکوم کرد و گفت: مسلمانان و مراکشی‌ها به اینگونه اهانت‌های ویلدرز عادت کرده‌اند.

سیاست‌های ضد اسلامی و ضد مهاجرتی گیرت ویلدرز به حزب او یعنی «حزب آزادی هلند» کمک کرده است تا کمتر از یک ماه به انتخابات پارلمانی، به صدر جدول نظرسنجی‌ها برسد.

اوزتوره گفت: این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که ویلدرز از چنین ادبیاتی استفاده می‌کند. او چیزهای بدتری هم در مورد مسلمانان و مراکشی‌ها گفته است و مردم تا حدی به آن عادت کرده‌اند.

ویلدرز سابقه طولانی در اهانت به اسلام و مسلمانان دارد و مانیفست یک صفحه‌ای انتخاباتی او نیز به شدت اسلام‌ستیزانه است و تعهداتی مانند ممنوعیت قرآن، تعطیلی مساجد و توقف مهاجرت از کشورهای اسلامی را مطرح می‌کند.

captcha