آزادسازی حلب سناریوی تکفیری‌ها را نقش بر آب کرد
کد خبر: 3554613
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
نعیم قاسم در گفت‌و‌گو با ایکنا:

آزادسازی حلب سناریوی تکفیری‌ها را نقش بر آب کرد

گروه بین‌الملل: معاون دبیر‌کل جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) با اشاره به این که حلب، هدفی بود تا دولت دوم داعش باشد و طبق آن سوریه تقسیم شود، گفت: قرار بود دولت حلب در دست تکفیری‌ها و در مقابل، دمشق نیز تحت زمام ایادی پشت پرده همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان باشد، اما آزادسازی این شهر، سناریوی تکفیر‌ی‌ها را نقش بر آب کرد.

آزادسازی حلب سناریوی تکفیری‌ها را نقش بر آب کرد
آیت‌الله نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حاشیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه جریان‌های تکفیری باعث تخریب چهره اسلام در غرب شده‌اند، تأکید کرد: من با کسانی که معتقدند جریان‌های تکفیری تصویر نادرستی از اسلام ارائه می‌دهند، مخالفم زیرا در حقیقت با وجود تصویر اسلام نابی که جمهوری ایران و دیگر رزمندگان اسلام در همه نقاط جهان ارائه می‌کنند، ملت‌های غربی باید دو تصویر را با یکدیگر مقایسه و آگاهانه، اسلام حقیقی را بشناسند. 
وی افزود: اگر غربی‌ها با وجود سیمای نابی که از اسلام توسط محور مقاومت ارائه شده، تصویری را که تکفیری‌ها از این دین مبین معرفی می‌کنند، دریابند تا به این ترتیب عدم درک اسلام و پایبندی به آن را توجیه کنند؛ این دیگر از کج‌فهمی آن‌ها است. 
معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه این گفت‌و‌گو تأکید کرد: من معتقدم که تصویرسازی تکفیری‌ها از اسلام، آشکار و برملا شده است و این جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا نمی‌توانند اسلام ناب را به جهان ارائه کنند.
آزادسازی حلب سناریوی تکفیری‌ها را نقش بر آب کردآیت‌الله قاسم همچنین با اشاره به نقش محور مقاومت در آزادسازی حلب گفت: آزادسازی حلب یک نقطه استراتژیک در درگیری با جریان تکفیری و ایادی پشت پرده همچون آمریکا، اسرائیل، عربستان و غیره است؛ زیرا حلب به عنوان هدفی بود تا دولت دوم داعش باشد که طبق آن سوریه تقسیم شود، بر این اساس قرار بود دولت حلب در دست تکفیری‌ها و در مقابل، دمشق نیز تحت زمام کشورهای پشت پرده باشد.
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: آزادسازی حلب باعث شد معامله میان گروه‌های تکفیری و کشورهای پشت پرده برهم خورده و سناریوی آن‌ها نقش برآب شود و حلب به آغوش سوریه بازگردد.
وی با اشاره به نقش محور مقاومت در این عملیات گفت: حضور حزب‌الله و کمک به آزادسازی حلب فقط محصور به حلب نیست، بلکه کمک به کل سوریه است و به حمایت از محور مقاومت مربوط می‌شود تا سوریه همچنان در مقابل چالش‌هایی که با آن رو‌به‌رو می‌شود، مقاوم و ثابت‌قدم باقی بماند.
یادآور می‌شود، سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، 25 الی 27 آذرماه جاری با حضور اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب اسلامی و متفکران بیش از 50 کشور جهان از جمله مالزی، روسيه، اندونزی، عراق، لبنان، تايلند، الجزاير، انگلستان،آمريکا، استراليا، تونس، چین، مصر و غیره برگزار شد.
captcha