اسرائیل بيش از 600 واحد مسکونی اضافه می‌کند
کد خبر: 3556616
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
با نقض قطع‌نامه؛

اسرائیل بيش از 600 واحد مسکونی اضافه می‌کند

گروه بین‌الملل: روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از تصمیم رژیم صهیونیستی برای تصویب طرح ساخت‌و‌ساز 618 واحد مسکونی جدید در مناطق فلسطینی خبر داد.

اسرائیل بيش از 600 واحد مسکونی اضافه می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری هاآرتص، علی‌رغم تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد 618 واحد مسکونی جدید را منطقه متعلق به فلسطینیان در طول خط سبز احداث کند.
این واحدهای جدید در مناطق فلسطینی چون شرق بیت‌المقدس ساخته خواهد شد و قرار است این طرح طی جلسه روز چهارشنبه، 8 دی از سوی کمیته ساخت‌و‌ساز بیت‌المقدس مورد تصویب قرار بگیرد. 
هاآرتص مدعی شد که برگزاری این جلسه قبل از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل تنظیم شده است.
گفتنی است، شورای امنیت قطعنامه علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را جمعه، 3 دی به تصویب رساند.
این قطعنامه با 14 رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. 
بر اساس این پیش‌نویس، رژیم صهیونیستی ملزم می‌شود «فوراً و به‌طور کامل همۀ فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شرقی را متوقف کند.»
در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: «شهرک‌سازی اسرائیل بقای راه حل دو کشوری را به شدت به خطر می‌اندازد و مانعی در برقراری صلح است.»
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به این قطع‌نامه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رژیم به مفاد قطعنامه‌ای که شورای امنیت برای پایان شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان تصویب کرده است، پایبند نخواهد بود.
captcha