اولین بانوی حافظ قرآن شهر «پرشوا»ی صربستان
کد خبر: 3556657
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

اولین بانوی حافظ قرآن شهر «پرشوا»ی صربستان

گروه بین‌الملل: «الما زین‌الله» که 18 سال سن دارد، اولین و تنها بانوی شهر «پرشوا» واقع در جنوب صربستان است که توانست حافظ کل قرآن شود.


اولین بانوی حافظ قرآن شهر «پرشوا»ی صربستان / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «الما زین‌الله»، بانوی مسلمان و آلبانی‌تبار است که در شهر «پرشوا» واقع در جنوب صربستان زندگی می‌کند.
وی که 18 سال سن دارد، عنوان اولین و تنها بانوی حافظ قرآن این شهر را نیز به خود اختصاص داده است. در پرشوا هم اکنون دو حافظ قرآن زندگی می‌کند که الما زین‌الله یکی از آنان است.
این بانوی حافظ قرآن طی سخنانی در خصوص چگونگی یادگیری قرآن کریم، گفت: در ابتدا حفظ آیات قرآن برایم کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسید. زیرا من حتی الفبای عربی را نمی‌دانستم. یکی از اساتید مرا در این راه یاری کرد و من پس از فراگیری روخوانی قرآن به حفظ آیات این کتاب آسمانی پرداختم.

الما زین‌الله، با اشاره به این موضوع که انس با قرآن کریم تأثیرات خوبی را در زندگی روزمره‌اش دارد، تصریح کرد: پس از آن که حافظ کل قرآن شدم، در مقاطع تحصیلی نیز هر روز موقیت‌های بیشتری را به دست آوردم. قرآن در زندگی راهی را در پیش رویم قرار داد که پیش از این من از آن غافل بودم. من از قرآن درس زندگی را می‌آموزم. به نظر من هیچ لذتی بالاتر از تلاوت آیات قرآن کریم نیست.
این بانوی حافظ قرآن در بخشی از سخنان خود نیز با بیان این مطلب که از او به عنوان اولین و تنها بانوی حافظ قرآن شهر پرشوا یاد می‌شود، گفت: برخی فکر می‌کنند که بانوان قادر به انجام کارهای بزرگ و دشوار نیستند؛ حال این که به نظر من در طبیعت آنان چنان عزم و اراده‌ای وجود دارد که می‌توانند پایه و اساس جامعه و همچنین نسل‌های آینده را شکل دهند.

captcha