اقامه نماز طلب باران در کویت و امارات
کد خبر: 3561714
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

اقامه نماز طلب باران در کویت و امارات

گروه بین‌الملل: نماز استسقاء(طلب باران) روز گذشته در سراسر کویت و امارات اقامه شد.

برگزاری نماز طلب باران در کویت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الخلیج، بنابر دستور پادشاه کویت و به‌منظور احیای سنت پیامبر اکرم(ص) نماز استسقاء و طلب باران صبح روز گذشته، 21 در در مساجد سراسر کویت برگزار شد.
نماز طلب باران در 56 مسجد از مساجد وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت؛ 7 مسجد در السالمیه، پایتخت کویت، 9 مسجد در استان حولی، 8 مسجد در استان فروانیه، 5 مسجد در استان مبارک الکبیر، 13 مسجد در استان الاحمدی و 15 مسجد در استان الجهراء اقامه شد.
داوود العسعوسی، نماینده وزارت اوقاف و امور اسلامی و معاون امور مساجد تصریح کرد: این عمل در راستای احیای سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) به هنگام وقوع کم‌آبی و خشکسالی، نباریدن باران و نیاز شدید انسان، حیوان و گیاهان به آب انجام شد. 
اقامه نماز استسقاء در امارات
در همین راستا، به دستور رئیس‌جمهوری امارات متحده عربی نماز طلب باران در مساجد سراسر این کشور اقامه شد.
شیخ خلیفه بن‌زاید آ‌ل‏‌نهیان، رئیس‌جمهور ‌امارات متحده عربی در دستورالعملی از وزارت اوقاف و امور مذهبی خواسته بود تا به علت کاهش شدید بارش باران در ماه‏‌های اخیر در این کشور که در چند دهه اخیر بی‏‌سابقه است، نماز استسقاء بخوانند.
بنابراین گزارش، نماز طلب باران در حدود 300 مسجد و مصلی در سراسر کشور امارات و با حضور شخصیت‌های بزرگی چون: حمید بن راشد النعیمی، عضو شورای عالی اتحادیه حاکم عجمان، شیخ سعود بن صقر القاسمی، عضور شورای عالی اتحادیه حاکم راس الخیمه، محمد بن حمد الشرقی، ولی عهد شهر الفجیره، سالم بن عبدالرحمن القاسمی، رئیس دفتر حاکم شارجه و دیگر شخصیت‌ها صبح دیروز اقامه شد.
برگزاری نماز طلب باران در کویت
captcha