آلبوم تصاویر 40 شهر اسلامی در جهان
کد خبر: 3562052
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

آلبوم تصاویر 40 شهر اسلامی در جهان

گروه بین‌الملل: «اورهان دورگوت» عکاس اهل کشور ترکیه در حال تهیه آلبومی متشکل از تصاویر 40 شهر اسلامی در جهان است.


عکاسی از 40 شهر اسلامی در جهان / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «یئنی آکیت»، اورهان دورگوت، عکاس اهل کشور ترکیه است که تاکنون توانسته تصاویر زیبایی را از شهر‌های اسلامی در سراسر جهان ثبت کند.
وی چندی پیش طی گفت و گو با یکی از رسانه‌های ترک در خصوص این فعالیت‌های هنری، گفت: به دلیل پراکندگی جمعیت مسلمانان در سرتاسر جهان، آنان هنوز با آثار اسلامی یکدیگر به خوبی آشنا نشده‌اند؛ هدف من از تهیه آلبومی متشکل از 40 شهر اسلامی، ایجاد یک منبع و مرجعی برای شناساندن شهر‌های مهم جهان اسلام به مسلمانان است.
دورگوت با بیان اینکه از سال 2010 میلادی در حال تهیه این آلبوم است، اظهار کرد: تاکنون تصاویری از 31 شهر اسلامی در جهان را گردآوری کرده‌ام که شهر حلب نیز در میان آن‌ها قرار دارد. امیدوارم که این آلبوم در سال‌های آتی کامل‌تر شود.

وی در بخشی از سخنان خود نیز گفت: مسلمانان باید با فرهنگ دیگر کشور‌های اسلامی آشنا شوند؛ همه مسلمانان وضو می‌گیرند و به یک سو نماز می‌خوانند؛ کتاب همه مسلمانان جهان، قرآن است ما مسلمانان دارای ویژگی‌های مشترکی هستیم که باید بر آنها تأکید شود. به نظر می‌رسد تهیه چنین آلبومی که اطلاعاتی را با کمک تصاویر در خصوص 40 شهر اسلامی جهان ارایه دهد، بسیار مفید و ارزنده خواهد بود.

captcha