حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی نزدیک دمشق/ارتش سوریه به اسرائیل هشدار داد
کد خبر: 3562150
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی نزدیک دمشق/ارتش سوریه به اسرائیل هشدار داد

گروه بین الملل: رسانه های خبری جهان عرب از وقوع چندین انفجار در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک فرودگاه نظامی نزدیک پایتخت سوریه خبر دادند.

حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی نزدیک دمشق
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، خبرنگار شبکه خبری المیادین در سوریه بامداد امروز(جمعه) اعلام کرد که در فرودگاه نظامی «مزه» در پنج کیلومتری حومه شهر دمشق، پایتخت این کشور، صدای چندین انفجار شنیده شده و آتش سوزی روی داده است.
بر اساس این گزارش، المیادین از رسانه های خبری رژیم صهیونیستی نیز نقل کرد که جنگنده های «اف ۳۵» این رژیم از سمت لبنان وارد حریم هوایی سوریه شده و پایگاه های نظامی واقع در حومه دمشق را بمباران کرده اند.
شبکه خبری الجزیره قطر نیز به نقل از پایگاه های خبری هوادار نظام حاکم در سوریه گزارش داد که صدای چندین انفجار در حومه فرودگاه نظامی مزه در غرب دمشق شنیده شده و گمان می رود ناشی از حمله راکتی باشد.
در همین حال، شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز از وقوع چندین انفجار در نزدیکی فرودگاه نظامی مزه در دمشق و اعزام خودروهای اورژانس به این منطقه خبر داد.
شبکه ماهواره ای المنار لبنان نیز از تلویزیون دولتی سوریه نقل کرد که چندین انفجار حومه فرودگاه نظامی مزه متعلق به نیروی هوایی این کشور را لرزانده است.
خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه(SANA) در پایتخت این کشور نیز در این باره گزارش داد که در چارچوب پشتیبانی رژیم صهیونیستی از گروهک های تروریستی برای افزایش روحیه آنها، جنگنده های این رژیم یک پایگاه نظامی را در بخش غربی دمشق بمباران کردند.
یک منبع نظامی در سوریه نیز در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تاکید کرد که دو جنگنده «اف ۳۵» انبارهای سوخت داخل فرودگاه نظامی مزه را با هشت موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و زیان های مادی بر جای گذاشتند.
در همین حال، شبکه مرکزی پایگاه نظامی «حمیمیم» در استان ساحلی اللاذقیه در غرب سوریه اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور سه هواپیما شرکت کردند که یکی از آنها ماموریت اصلی را بر عهده داشته و دو هواپیمای دیگر نیز برای پشتیبانی هوایی بودند جایی که از فرودگاه نظامی «بن گوریون» به پرواز درآمده و پس از انحراف از سمت لبنان، وارد حریم هوایی سوریه شدند، ابتدا سه موشک هدایت شونده را در حومه فرودگاه نظامی مزه شلیک کرده و پس از انجام چهار حمله هوایی دیگر در شمال غرب این منطقه، به سرزمین های اشغالی برگشتند بدون آن که هیچ گونه فرمان نظامی برای برخورد با آنها صادر شود.
برخی پایگاه های خبری نیز از رسانه های هوادار نظام حاکم در سوریه گزارش دادند که انفجارهای فرودگاه نظامی مزه شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته است.
لازم به ذکر است که فرودگاه نظامی مزه، یک فرودگاه قدیمی واقع در منطقه ای به همین نام در جنوب غرب پایتخت سوریه می باشد که پیش از ساخت فرودگاه بین المللی دمشق در سال ۱۹۷۰ میلادی، فرودگاه اصلی این شهر به شمار می رفت.
ارتش سوریه به اسرائیل هشدار داد
از دیگر سو، ستاد کل فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای به «دشمن اسرائیلی» در خصوص عواقب حمله به فرودگاه المزه هشدار داد.
منابع نظامی ارتش سوریه گفته‌اند که این حمله با شلیک چند موشک از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شمال دریاچه طبریا (در جولان اشغالی) صورت گرفته است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ به خبرنگار رویترز در خصوص علت انفجارهای امشب فرودگاه المزه، خودداری کرده است.
captcha