برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 401 حوزه انتخابیه یزد
کد خبر: 3563896
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
طالبی خبر داد:

برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 401 حوزه انتخابیه یزد

گروه سیاسی: رییس ستاد انتخابات استان یزد تعداد حوزه انتخابیه انتخابات شوراهای اسلامی را 401 حوزه انتخابیه شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: از این تعداد 20 حوزه انتخابیه شهری و 381 حوزه انتخابیه روستایی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدعلی طالبی، رییس ستاد انتخابات استان یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ستاد استانی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: شش کمیته شامل فناوری اطلاعات، کمیته اطلاع رسانی، استعلامات و حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی، امنیتی برای پیگیری انتخابات در استان تشکیل شده است.
طالبی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی از 25 اسفندماه استارت خواهد خورد و همزمان تشکیل هیات های اجرایی در سطح شهرستان را خواهیم داشت.
وی 30 اسفندماه را آغاز ثبت نام و ادامه داشتن تا هفت روز اعلام کرد و گفت: تبلیغات از 21 اردیبهشت ماه 96 آغاز و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و 29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات برگزار خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: 22 فرردین ماه 96 همزمان تشکیل هیات های اجرایی را خواهیم داشت و 22 فروردین ماه ثبت نام از داوطلبان به مدت 5 روز و مدت زمان تبلیغات نیز از 8 اردیبهشت ماه تا 27 اردیبهشت ماه 96 ادامه خواهد داشت.
وی تعداد حوزه انتخابیه انتخابات شوراهای اسلامی را 401 حوزه انتخابیه شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: 20 حوزه انتخابیه شهری و 381 حوزه انتخابیه روستایی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به شرایط داوطلبان نیز گفت: از لحاظ سنی داشتن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و داشتن کارت پایان خدمت است.
طالبی با اشاره به شرایط تحصیلات تصریح کرد: روستاهای تا 200 خانوار جمعیت داشتن خواندن و نوشتن، روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت شرط دیپلم، شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت فوق دیپلم یا معادل آن و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت لیسانس و یا معادل لیسانس از این شرایط است.
captcha