تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی + عکس
کد خبر: 3567416
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
طی مراسمی امروز در جوار ضریح امام خمینی(ره) انجام شد؛

تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز برگزار شد.

تجدید میثاق جامعه قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز، 9 بهمن‌ماه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
مراسم اهدای تاج گل با حضور مدیران، قاریان، حافظان و مدرسان قرآن کریم، قرائت زیارتنامه و بیانیه جامعه قرآنی از بخش‌های این مراسم بود.
تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ پیروزی مستمر، عزت آفرین و غرورانگیز جبهه مقاومت بر تکفیریان، ارتجاع خودفروخته منطقه و در راس آنها استکبار جهانی، فرصتی مغتنم جهت عرضه فراگیر و جهانی ابعاد مختلف تمدن و پیشرفت اسلامی بر پایه آیات قرآن کریم و سیره ائمه هدی علیهم السلام می‌باشد و لذا از مسئولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و به ویژه دولتمردان محترم می‌خواهیم تا با بهره‌گیری از این فرصت و استفاده از نیرو‌های با اخلاص و نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی اهتمام بیشتری ورزیده و از رهگذر با تعامل با مدیران، اساتید و فعالان قرآنی دلسوز تمامی امکانات مادی و معنوی را برای نهادینه نمودن آموز‌های قرآن به کار گیرند.
در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم؛ یکی از نقشه‌های دشمن، نفوذ فرهنگی در جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ غربی در میان اقشار مختلف مردم و از جمله قشر جوان و تحصیل کرده می‌باشد. آنچه که می‌تواند با این هجمه فرهنگی مقابله نماید، توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در کشور و آشنا نمودن هر چه بیشتر جوانان این مرز و بوم با فرهنگ غنی و بی نظیر قرآن و مفسران حقیقی آن یعنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌باشد. لذا جامعه قرآنی و دستگاه‌های مرتبط با این وظیفه خطیر را مد نظر قرار داده و از همه امکانات خود برای تحقق این مهم استفاده نماید. در همین راستا همه مسئولین نظام وظیفه دارند تا با حمایت‌های همه جانبه خود از این قشر تاثیرگذار، به وظیفه شرعی و ملی خود عمل نمایند. متن کامل بیانیه جامعه قرآنی را اینجا ببینید.
تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی
این مراسم هرساله به همت کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور تمامی اعضای جامعه قرآنی در آستانه آغاز جشن‌های پیروزی برپا می‌شود.
در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان برای اقامه نماز ظهر و عصر در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور یافتند.
گزارش تصویری را اینجا ببینید.
captcha