امر به معروف در زوایای زندگی انسان نمود پیدا کند
کد خبر: 3574435
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

امر به معروف در زوایای زندگی انسان نمود پیدا کند

گروه اجتماعی: امام جمعه اهر احیای فریضه امر به معروف و نهی‌ از منکر را در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: باید این فریضه دینی و اسلامی در تمامی زوایای زندگی انسان‌ها نمود عینی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جوادحاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز در جلسه ستاد احیای امر به معرف و نهی‌ از منکر شهرستان، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: باید این فریضه دینی و اسلامی در تمامی زوایای زندگی انسان‌ها نمود عینی پیدا کند.

وی، افزود: نگرش به امر به معروف و نهی‌ازمنکر باید به عنوان وظیفه دینی و شرعی در جامعه رواج پیدا نماید و انتظار داریم تمام مسئولین و بخصوص مردم در عمل به این فریضه مهم به عنوان یکی از وظایف شرعی نگاه کنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، همچنین دین اسلام را دینی کامل و قرآن را کتاب آسمانی برای هدایت انسان‌ها عنوان کرد و افزود: دین اسلام دینی کامل می‌باشد که تمامی خواسته‌ها و نیازهای دنیوی و اخروی انسان‌ها با هدف و برنامه‌ای منسجم و جامع در آن مشخص و معین شده است.

حجت الاسلام علی فروغی، استاد اخلاق نیز در این جلسه عمل به واجبات و مستحبات دینی و در کنار آنها احیاء امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب برشمرد و گفت: باید در عمل به فریضه امر به معروف و نهی‌از منکر از همدیگر سبقت گرفته و نگذاریم این فریضه در جامعه فراموش یا کمرنگ شود زیرا نقش امر به معروف و نهی‌ازمنکر در دین اسلام نقشی اساسی و محوری می باشد.

وی، در ادامه عامل اصلی ایجاد کبر و غرور انسان‌ها را عمل نکردن به فرایض دینی و الهی عنوان کرد و افزود: نماز یکی از مهمترین واجبات انسانی است که انسان با نماز و سر سجده آوردن در مقابل خالق خود از تمام کبر و غرور دوری کرده و به این باور خواهد رسید که معبودی فراتر وجود دارد.

حجت‌الاسلام فروغی، لازمه خضوع و از بین بردن کبر، غرور و خودپسندی در بین انسان‌ها را برپا داشتن نماز و انجام مستحبات دینی برشمرد و گفت: انسان زمانی به رستگاری، نشاط و سربلندی در دنیا و آخرت می‌رسد که به معبود و وصال خود دست یافته و به او ایمان داشته باشد.  

captcha