استقبال شورای روابط اسلامی آمریکایی از استعفای مشاور ترامپ
کد خبر: 3574964
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

استقبال شورای روابط اسلامی آمریکایی از استعفای مشاور ترامپ

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی آمریکایی از استعفای ژنرال «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا که مواضعی اسلام‌ستیزانه دارد، استقبال کرد.

استقبال شورای روابط اسلامی آمریکایی از استعفای مشاور ترامپ
ژنرال «مایکل فلین»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اینا، نهاد عواد، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی، با ابراز خرسندی از استعفای مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: ما از استعفای ژنرال فلین بسیار خرسندیم و امیدواریم که به زودی دیگر کارکنان کاخ سفید همچون «استیو بانون»، «استیون میلر» و«کاترین گورکا» که مواضعی اسلام‌ستیزانه دارند، نیز استعفا بدهند.
وی افزود: امید است کسانی بر سر کار بیایند که به سیاست‌های درست پایبند باشند نه به سیاست‌های شخصی برای ایجاد ترس و دلهره در جامعه آمریکا.
عواد تأکید کرد: امیدواریم شخصی که جای فلین را بگیرد، دیدی منطقی و عقلانی داشته و امنیت ملی کشور بیش از هر چیز برایش مهم باشد و سیاست‌هایش را بر اساس یک موضع و ایدئولوژی خاص(اسلام‌ستیزی) پیش نبرد.
شورای روابط اسلامی آمریکایی پیش‌تر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرده بود که در دولت جدید، ژنرال فلین را با توجه به روابط قوی با گروه‌های ضداسلامی و ایده‌های بحث برانگیزش، به عنوان مشاور کاخ سفید تعیین نکند.
مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ دوشنبه شب(25 بهمن‌ماه) و در زمانی کمتر از یک ماه پس از آغاز به کارش در دولت جدید آمریکا، مجبور به استعفا شد.
علت استعفا، انتشار گزارش‌هایی بود که نشان می‌داد فلین در پایان سال گذشته میلادی، به سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در زمینه کاستن از تحریم‌های روسیه و بهبود روابط با مسکو پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وعده‌هایی داده است.

captcha