«سراج»؛ زمینه‌ای برای تشکیل جلسات سنتی قرآن
کد خبر: 3577481
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
خواجوی مطرح کرد:

«سراج»؛ زمینه‌ای برای تشکیل جلسات سنتی قرآن

گروه مسابقات: مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: مسابقات قرآنی «سراج» زمینه‌ای برای تشویق متعلمین و معلمان جلسات سنتی قرآن به وجود آورده است.

محمد خواجوی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه اختتامیه مسابقات سراج درباره میزان تأثیرگذاری این مسابقات در احیای جلسات قرآن سنتی شهر تهران گفت: این مسابقات، حرکتی است که موجب تشویق متعلمین از سویی و اساتید جلسات قرآنی از جهت دیگر می‌شود به‌گونه‌ای که معلمان این جلسات شاگردانشان را برای حضور در این آزمون، تشویق می‌کنند.
این مدرس قرآن با اشاره به اینکه بیان آمار دقیق از میزان این اثرگذاری مسابقات در احیای جلسات قرآن شهر تهران نیازمند پژوهش است، عنوان کرد: از جهت تبلیغ و توسعه فرهنگ قرآنی مسابقات سراج تأثیرگذار است به گونه‌ای که شاهد شناسایی ظرفیت‌های جدید علاقه‌مند به قرآن در سنین نوجوانی و جوانی هستیم.
خواجوی بیان کرد: ویژگی مسابقات سراج این است که منتخبان آن از رشدیافتگان و پرورش‌یافتگان جلسات قرآن هستند و خوشبختانه برخی از آسیب‌هایی که در سایر مسابقات است در این مسابقات نیست به مانند اینکه در آنها همیشه افرادی خبره و برگزیده شده حضور پیدا می‌کنند اما در مسابقات سراج افرادی حضور پیدا می‌کنند که در جلسات قرآن پرورش یافته‌اند.
وی ادامه داد: معتقدم شرکت‌کنندگان در مسابقات سراج با گذراندن مرحله منطقه‌ای و نهایی شهر تهران برای مسابقات کشوری سایر دستگاه‌ها آماده می‌شوند و به این طریق بستری فراهم می‌شود تا به آن هدف‌های کلی و رشد و اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه برسیم.
captcha