شعار «تهران؛ فعالیت‌های قرآنی» محور برنامه‌های سازمان فرهنگی - هنری
کد خبر: 3577477
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
صلاحی خبر داد:

شعار «تهران؛ فعالیت‌های قرآنی» محور برنامه‌های سازمان فرهنگی - هنری

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: فعالیت‌های فرهنگی این سازمان با محوریت «تهران؛ فعالیت‌های قرآنی» در سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه اختتامیه مسابقات سراج ضمن اعلام این خبر گفت: امسال، فعالیت‌های فرهنگی سازمان با شعار «تهران، تکریم زندگی» و سال گذشته با شعار «تهران؛ شهر همدلی» انجام گرفت، اما فعالیت‌های فرهنگی سازمان با شعار محوری «تهران؛ فعالیت‌های قرآنی» اجرایی می‌شود.
وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی امسال این سازمان گفت: کلاس‌های قرآن فرهنگ‌سراها، سراهای محله و خانه‌های قرآن تحت نظارت شهرداری رایگان شد.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران ادامه داد: برای هر فرهنگ‌سرایی کانون قرآن راه‌اندازی شد و در کنار آن نیز فروشگاه محصولات قرآنی به منظور سهل‌الوصول بودن تولیدات قرآنی برای مخاطبان و همچنین عرضه با قیمت مناسبت در فرهنگ‌سراها افتتاح شد.
صلاحی با اشاره به رشد 40 درصدی شرکت‌کنندگان چهارمین دوره مسابقات قرآن سراج نسبت به دوره گذشته آن، عنوان کرد: در مجموع مخاطبان در فرهنگ‌سراها برای حضور و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی قرآن 500 درصد افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل رایگان شدن این دوره‌های آموزشی و از سوی دیگر به دلیل توجه‌ای که به این کلاس‌های قرآن بوده است.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران بیان کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های قرآنی سازمان به ویژه پس از تشکیل شورای عالی قرآن این سازمان که با حضور پیشکسوتانی چون عباس سلیمی، علی‌اکبر توپچی، محمد خواجوی و مهدی قره‌شیخلو تشکیل دادیم به نظر می‌رسد روی روال خوبی افتاده است و امید داریم که روز به روز بر گسترش فرهنگ قرآنی در میان مردم به ویژه نوجوانان فعالیت کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات سراج باید به صورت هرساله و ادامه دار اجرا شود، عنوان کرد: این مسابقات باید بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای هر ساله برپا شود چون موجب شناسایی افراد تازه نفس و ظرفیت‌های جدید قرآنی می‌شود.
captcha