موافقت صندوق بین‌المللی پول با طرح‌های پیشنهادی در بانکداری اسلامی
کد خبر: 3577861
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

موافقت صندوق بین‌المللی پول با طرح‌های پیشنهادی در بانکداری اسلامی

صندوق بین‌المللی پول، با مجموعه‌ای از طرح‌های پیشنهادی در حوزه بانکداری اسلامی موافقت کرد.

موافقت صندوق بین‌المللی پول با طرح‌های پیشنهادی در بانکداری اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی البلاد، صندوق بین‌المللی پول ضمن اعلام موافقت با طرح‌های پیشنهادی در حوزه بانکداری اسلامی، از کشورهایی که به‌نوعی به این صنعت می‌پردازند و یا به شکلی صحیح از پیشرفت بانکداری اسلامی حمایت می‌کنند، خواست تا سیاست‌هایی جامع‌تر که ضامن ثبات مالی و توسعه بانکداری اسلامی باشد، تدوین کنند.
صندوق بین‌المللی پول همچنین، کارشناسان خود و سایر نهاد‌های دولتی را با هدف بهبود تکیه بر معیارهای مربوط به بانکداری اسلامی و رفع شکاف‌های ساختاری باقی‌مانده، به تلاش بیشتر و تحکیم همکاری‌های دوجانبه فراخواند.
این امر در سایه اهتمام رو به رشد دستگاه‌های تشکیلاتی و سیاستگذاران این عرصه به بانکداری اسلامی که سهم ناچیزی از جهان مالی ولی رشد سریع و فزاینده‌ای دارد؛ صورت می‌گیرد.
بنابراین گزارش، بانکداری اسلامی اخیرا بسیار گسترش یافته تا جایی که حجم دارایی‌های آن که دهه 90 میلادی به ارزش 100 میلیارد دلار بوده، سال گذشته به 1.5 تریلیون دلار رسیده است. در حال حاضر 60 کشور که بیشتر در خاورمیانه، جنوب و جنوب شرق آسیا قرار دارند، از خدمات بانکداری اسلامی بهره می‌برند و در عین حال این صنعت در برخی کشورهای آفریقایی، آسیای میانه و اروپا دائماً رو به رشد است. با وجود اینکه بانکداری اسلامی تنها کمتر از 2 درصد از حجم دارایی‌های بانکداری جهانی را تشکیل می‌دهد اما سهم بانکداری اسلامی در برخی کشورها بیش از این بوده و از اهمیت نظام‌مندی برخوردار است.
گفتنی است، صندوق بین‌المللی پول، یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان محسوب می‌شود و بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی نظارت دارد.
captcha