برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن در لبنان
کد خبر: 3578406
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن در لبنان

گروه مسابقات: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن موسوم به «جایزه عزم طرابلس» به همت انجمن اجتماعی «عزم و سعادت» لبنان، 28 اسفندماه سال جاری تا چهارم فروردین 96 در بیروت، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن در لبنان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «اللواء»، «عبدالإله میقاتی»، ناظر کل انجمن اجتماعی «عزم و سعادت» لبنان در نشستی خبری که در محل «دارالعلم و علما» واقع در منطقه «ابی‌سمراء» شهر طرابلس برگزار شد، به تشریح جزئیات نخستین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن موسوم به «جایزه عزم طرابلس» این کشور پرداخت.
وی افزود: این مسابقات با همکاری دارالفتوای لبنان برگزار خواهد شد و  آیین افتتاحیه این رقابت‌ها در مجتمع «مسجد‌الامین» بیروت و با حمایت «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان برگزار می‌شود.
عبدالإله میقاتی اظهار کرد: آیین اختتامیه این رقابت‌ها و اعلام اسامی نفرات برتر و اهدای جوایز به آن‌ها نیز روز جمعه، چهارم فروردین 96 در مقر مجتمع تربیتی «عزم» شهر طرابلس و با حضور «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر پیشین لبنان برگزار خواهد شد.
لبنان، نیجریه، مراکش، سوریه، عربستان، اردن، نیجر، بنین، الجزائر، سنگال، سودان، سومالی، عراق، کامرون، کویت، هند، یمن، افغانستان، اوگاندا، ترکیه، بنگلادش، یمن، تونس، عمان، گامبیا، فلسطین، قطر، کانادا، لیبی، مالزی، موریتانی و کومور از جمله کشورهایی هستند که در این مسابقات حضور خواهد داشت.
لازم به ذکر است، دو کمیته داوری برای ارزیابی متسابقین در این مسابقات در نظر گرفته شده که کمیته نخست متشکل از «شیخ خالد البرکات»، «شیخ ابراهیم العقاد»، «شیخ زیاد الحج»، «شیخ علی الغزاوی» به ارزیابی اولیه متسابقین می‌پردازند و کمیته دوم داوری متشکل از «شیخ احمد عیسی المعصراوی، شیخ ایمن رشدی السوید، شیخ بلال بارودی، شیخ سالم الزهرانی و شیخ محمود العکاوی» کار ارزیابی متسابقین در سالن اصلی مسابقات را برعهده دارند.
علاوه بر رشته حفظ کل قرآن و تجوید، مسابقه‌ «برترین پژوهش علمی قرآنی» نیز با شعار «صلح در قرآن» در حاشیه این مسابقات برگزار می‌شود که موضوعات مختلفی همچون صلح امنیتی، صلح اجتماعی، صلح تربیتی، صلح زیست‌محیطی و صلح اقتصادی را شامل می‌شود.
«عمر عبدالکافی»، از مبلغان مسلمان نیز در طول این دوره مسابقات، سلسله سخنرانی‌هایی را با موضوع «صلح در قرآن» در شهرهای بیروت، صیدا و طرابلس ارائه خواهد داد و یک همایش نیز با موضوع «صلح در قرآن» در حاشیه رقابت‌ها برگزار خواهد شد.
مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن لبنان با عنوان «جایزه عزم طرابلس» به ابتکار «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر پیشین لبنان راه‌اندازی شده و به همت انجمن «عزم و سعادت اجتماعی» لبنان و با همکاری دارالفتوای این کشور برگزار می‌شود.
نخستین دوره این مسابقات در دو بخش «حفظ کامل قرآن کریم همراه با حسن ادا و تجوید» و «برترین پژوهش علمی با موضوع صلح در قرآن» برگزار می‌شود که در حاشیه این مسابقات از شخصیت اسلامی برتر که خدمات ارزنده‌ای به اسلام و مسلمانان داشته است، نیز تجلیل خواهد شد.
این رقابت‌ها تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود و از جمله شروط مسابقات این است که سن متسابق از 30 سال بیشتر نباشد.
برای نفرات اول تا پنجم رشته حفظ کامل قرآن کریم همراه با حسن ادا و تجوید این مسابقات به ترتیب 15 هزار دلار آمریکا، 10 هزار، 7500، پنج هزار و سه هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است.
انجمن «عزم و سعادت اجتماعی» لبنان همچنین به پژوهش برتر این مسابقات که با موضوع «صلح در قرآن» برگزار می‌شود، 5 هزار دلار آمریکا جایزه اهدا خواهد کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حافظ قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۲۱:۰۵
0
0
خیلی جالبه از ایران دعوت نشده برای این مسابقات
captcha