آغاز رقابت‌ دانش‌آموزان عرب در مسابقات حفظ قرآن قطر
کد خبر: 3583146
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

آغاز رقابت‌ دانش‌آموزان عرب در مسابقات حفظ قرآن قطر

گروه بین‌الملل: هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان برخی کشورهای عربی موسوم به «رقابت‌های ام‌الخیر» از امروز، 22 اسفند در قطر آغاز شد.

رقابت‌ دانش‌آموزان عرب در مسابقات حفظ قرآن قطر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الشرق، مسابقات حفظ قرآن کریم «ام‌الخیر» قطر با مشارکت 300 دانش‌آموز از 65 مدرسه و از 5 کشور عربی در پنج رشته حفظ کل با تلاوت و تجوید، حفظ 20 جزء با تلاوت و تجوید، حفظ 15 جزء با تلاوت و تجوید، حفظ 10 جزء با تلاوت و تجوید و حفظ 5 جزء با تلاوت و تجوید از امروز آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.
صالح آل‌ ابراهیم، مدیر دبیرستان پسرانه الدوحه در این باره گفت: مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم «ام‌الخیر» برای هشتمین سال متوالی در قطر برگزار می‌شود و به دلیل مشارکت دانش‌آموزان کشورهای عربی چون فلسطین، مصر و بحرین صفت بین‌المللی به خود گرفت.
وی افزود: معیارها و شرایط مسابقه سال به سال مورد بازبینی قرار می‌گیرد، همچنین کارشناسانی خبره از قطر کار قضاوت این رقابت‌ها را برعهده دارند.
آل‌ ابراهیم تصریح کرد: امسال برای دومین سال متوالی در حاشیه این مسابقات، شاهد برگزاری مسابقه انتخاب مادر نمونه دانش‌آموز حافظ قرآن بر اساس معیارها و شرایط ارزیابی و داوری داوران هستیم تا این بانوی نمونه مفتخر به دریافت عنوان و لقب «ام‌الخیر»(مادر خیر و برکت) در این مسابقات شود.
بر اساس این گزارش، متسابقین به سه گروه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دانش‌آموزان دوره دبیرستان تقسیم می‌شوند.
جزء‌های حفظ قرآن ویژه متسابقین دوره ابتدایی شامل حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و 30 جزء، دوره راهنمایی شامل حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و 30 جزء و دوره دبیرستان نیز شامل حفظ 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و 30 جزء خواهد بود.
وی افزود: اعلام نتایج مسابقات و اهدای جوایز به برگزیدگان طی مراسمی در ماه می(اردیبهشت‌ماه 96) خواهد بود.
captcha