آغاز همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در اردن
کد خبر: 3583334
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

آغاز همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در اردن

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» از دیروز، 20 اسفندماه در شهر «امان»، پایتخت اردن آغاز شد.

آغاز همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «egynews.net»، همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان؛ از بن‌بست تا راه خروج» با حضور تعدادی از اندیشمندان و علمای 20 کشور اسلامی و عربی در اردن آغاز به کار کرد.
این همایش که تا امروز، 22 اسفند ادامه دارد، محورهای مختلفی چون «درگیری‌ها و جنگ‌های فرقه‌ای در جهان اسلام»، «گفتمان نفرت در رسانه‌ها»، «اهمیت نوگرایی فکری و فرهنگی در بنای امت» و «چالش‌های قرن 21 میلادی برای جهان اسلام» را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
مروان الفاعوری، دبیرکل انجمن میانه‌روی اردن در سخنرانی افتتاحیه با اشاره به اینکه فضای کنونی حاکم بر جهان به واسطه عواملی چون داعش دستخوش درگیری و جنگ است، گفت: این همایش باید به موضوعات و محورهای تعیین شده بپردازد تا با ارائه ایده، راه‌کار، چشم‌انداز و ابزارهای لازم به امت اسلام برای خروج از این چالش و بحران که در آن غرق است، کمک کند.
عبدالفتاح مورو، معاون شورای نمایندگان تونس نیز در سخنانی گفت: چنین همایش‌هایی بر گسترش آگاهی دینی، فرهنگی و اجتماعی تأکید می‌کند و باید برای از بین بردن اتهاماتی که به اسلام و مسلمانان وارد شده تلاش کرد تا چهره واقعی دینی را که در گذر قرن‌‌ها به محبت و رحمت دعوت می‌کند، به جهانیان نشان دهیم.
عبداللطیف الهمیم، رئیس دیوان وقف سنی عراق نیز با حضور در این همایش گفت: امروز فرد مسلمان به علت دین خود به برچسب‌هایی چون تروریسم، کشتار، ویرانی و ریختن خون مردم متهم و به همین دلیل وطن عربی به یک وطن از هم گسیخته تبدیل شده است.
وی تأکید کرد: هر چقدر که تاریکی بیشتر شود، سحر نزدیکتر می‌شود که همان پیروزی است و اسلام به همان تصویر محبت و رحمت بازخواهد گشت.
علی محی‌الدین قره داغی، دبیرکل انجمن جهانی علمای اسلام و دیگر سخنران این همایش در پیامی به امت اسلام نسبت به افزایش جنبش‌های افراط‌گرا و تروریسم که در اصل ساخته و پرداخته غرب است و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و باعث ایجاد بحران و هرج و مرج در میان امت شده است، هشدار داد و تأکید کرد: دین اسلام همواره سرشار از مظاهر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بوده است.
captcha