شکست اسلام‌ستيز هلندی در انتخابات
کد خبر: 3584709
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
نتایج اولیه نشان داد؛

شکست اسلام‌ستيز هلندی در انتخابات

گروه بين‌الملل: نتايج اوليه انتخابات سراسر پارلمان هلند از مغلوب‌شدن گیرت ويلدرز، رهبر اسلام‌ستيز حزب راستگرای آزادی این کشور خبر می‌دهد.

انگليسي/ شكست رهبر اسلام‌ستيز هلند در انتخابات
به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از روزنامه «تلگراف»، تاكنون حزب مارك روته، نخست‌وزير فعلی هلند توانسته است در اين انتخابات بيشترين تعداد كرسی‌های پارلمانی را كسب كند.
نتايج اوليه نشان می‌دهد كه تاكنون حزب مردم برای دموكراسی و آزادی به رهبری روته توانسته بيش از 30 كرسي از مجموع 150 كرسی پارلمانی را از آن خود كند.

اين در حالی است كه حزب اسلام‌ستيز و ضدمهاجرت آزادی به رهبری ويلدرز تنها 19 كرسی را از آن خود كرده‌ است.

تامارا ون آرك، رئيس ستاد انتخاباتي روته اعلام كرد: بسيار از آنچه اتفاق افتاده است احساس افتخار می‌كنم و خوشحالم كه بار ديگر به ما اعتماد شده است.

نظرسنجی‌ها قبل از برگزاری انتخابات نشان می‌داد كه حزب ويلدرز ممكن است پيروز انتخابات باشد اما در چند روز اخير حمايت مردم از اين حزب كاهش يافت.

ويلدرز وعده داده بود كه در صورت پيروزي هلند را از اتحاديه اروپا خارج، مساجد را تعطيل، كتاب مقدس مسلمانان را منع و ورود مسلمانان به هلند را ممنوع مي‌كند.

وی پس از اعلام نتايج اوليه در توئيتی نوشت: از كسانيكه به حزب آزادي رأی دادند متشكريم. كرسي‌هايی در پارلمان از آن ما شد اما كار من با روته تمام نشده است.

همچنان شمارش آرای مردم هلند ادامه دارد.
captcha