نگرانی از افت یورو در صورت پیروزی قرآن‌ستیز هلندی در انتخابات
کد خبر: 3584401
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

نگرانی از افت یورو در صورت پیروزی قرآن‌ستیز هلندی در انتخابات

گروه بین‌الملل: در‌حالی‌که انتخابات هلند وارد آخرین مرحله شده و حدود 13 میلیون هلندی امروز، 25 اسفند، رأی خود را اعلام می‌کنند، نگرانی‌هایی نسبت به پیروزی گیرت ویلدرز، رهبر اسلام‌ستیز حزب آزادی هلند، در این انتخابات وجود دارد.

نگرانی از افت یورو در صورت پیروزی سیاستمدار قرآن‌ستیز در انتخابات هلند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «Express»، سقوط یورو و افزایش تبعیض و تعصبات در جامعه هلند علیه اقلیت‌های دینی به‌ویژه مسلمانان از آن تبعات قابل پیش‌بینی پیروزی ویلدرز است که ترامپ هلند نیز نامیده می‌شود.

ویلدرز که در سال‌های اخیر توانسته با استفاده از رسانه و شعارهای ضد مهاجرتی و اسلام‌ستیزانه از بحران مهاجرت در اروپا استفاده کند و برای خودش و حزبش محبوبیتی ایجاد کند، در شعارهای انتخاباتی خود اعلام کرده که قرآن کریم، مساجد، مدارس اسلامی و ورود مسلمانان به هلند را در صورت پیروزی منع می‌کند.

در این انتخابات رقابت اصلی میان ویلدرز و مارک روته، نخست‌وزیر فعلی هلند است.

البته آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که حزب اسلام‌ستیز ویلدرز در یک نظرسنجی در جایگاه پنجم و در نظرسنجی دیگر در جایگاه سوم بوده است اما اینکه در نهایت حزب اسلام‌ستیز «آزادی» به رهبری ویلدرز یا «حزب مردم برای دمکراسی و آزادی» به ریاست روته بتوانند چند کرسی پارلمانی را از آن خود کنند، مشخص نیست.

در آخرین مناظره روته و ویلدرز که دو شب پیش انجام شد، روته با تمسخر ویلدرز و شعارهای انتخاباتی‌اش برای منع قرآن گفت: آیا قصد داری «پلیس قرآن» تشکیل دهی که خانه به خانه بروند و کتاب مقدس مسلمانان را ضبط کنند.

وی افزود: کاری که اکنون باید برای حمایت از مرزهای کشورمان انجام دهیم، این است که با افرادی مانند آقای اردوغان توافق نکنیم (نه اینکه قرآن‌ها را جمع و ورود مسلمانان را منع کنیم).

در آستانه رفراندوم ترکیه در ماه آوریل، گروهی از وزرای اردوغان به‌تازگی قصد عزیمت به هلند برای سخنرانی در روتردام در راستای منافع سیاسی خود داشتند که روته به آنان اجازه ورود نداد و همین مسئله سبب ایجاد چالش‌هایی میان ترکیه و هلند شده است.

روته تأکید کرد: ما به دین افراد نگاه نمی‌کنیم، به رفتار آن‌ها نگاه می‌کنیم.

روته با واکنش به اهداف سیاسی دولت اردوغان توانست نظر مساعد عده زیادی را جلب کند و از طرفی اشتباه ویلدرز در ستایش از دونالد ترامپ به شانس پیروزی او ضربه سختی وارد کرده است اما نتیجه نهایی تا بررسی همه آراء مشخص نخواهد شد.

captcha