کمپین یهوديان آمریکا برای اهدای قرآن به مسجد
کد خبر: 3584713
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

کمپین یهوديان آمریکا برای اهدای قرآن به مسجد

گروه بين‌الملل: گروهی از یهودیان آمریکا برای اهدای قرآن به مسجد شهر «توسان» که اخیرا مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفته بود، کمپین راه‌اندازی کرده‌اند.

کمپین یهوديان آمریکا برای اهدای قرآن به مسجد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایكنا) به نقل از پایگاه خبری «attn»، مسجد شهر توسان در ایالت «آریزونا»ی آمریكا روز دوشنبه، 23 اسفند، هدف حمله فرد ناشناسی قرار گرفت كه با ورود به مسجد بیش از 100 نسخه قرآن را پاره و در كل ساختمان پخش كرده بود.
به دنبال این حادثه یهودیان توسان برای حمایت از همشهریان مسلمان خود كمپینی را برای اهدای قرآن جدید به مسجد این شهر راه‌‌اندازی و تنها ظرف مدت یك روز بیش از 5 هزار دلار جمع‌آوری كردند.

این گروه قصد دارند با جمع‌آوری 14 هزار دلار، هزینه خرید نسخه‌های جدید قرآن را به مسلمانان بدهند تا آنان قرآن‌های جدید را جایگزین نسخه‌های مورد اهانت‌ واقع‌شده کنند.

پیش‌تر مسلمانان آمریكا نیز با راه‌اندازی كمپینی، از یهودیان برای تعمیر قبرستانی كه مورد حمله نژادپرستان قرار گرفته بود، حمایت كردند.

اقلیت‌های دینی در آمریكا هدف حملات نژادپرستی قرار می‌گیرند اما این حملات علیه مسلمانان در سال‌های اخیر به ویژه پس از روی كار آمدن دونالد ترامپ شدت گرفته است.
captcha