حجاج ایرانی در موسم حج آینده شرکت می‌کنند
کد خبر: 3584897
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
وزارت حج عربستان:

حجاج ایرانی در موسم حج آینده شرکت می‌کنند

گروه بین‌الملل: وزارت حج و عمره عربستان از دستیابی به توافق با سازمان حج و زیارت کشورمان برای مشارکت حجاج ایرانی در موسم حج آینده خبر داد.

وزارت حج عربستان: حجاج ایرانی در موسم حج آینده شرکت می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) نوشت: وزارت حج و عمره عربستان بعد از ظهر امروز، 27 اسفندماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به همراه سازمان حج و زیارت ایران تمامی اقدامات لازم برای مشارکت حجاج ایرانی در موسم حج آینده بر اساس تدابیر مورد اعتماد در قبال تمامی کشورهای اسلامی تکمیل شده است.
بر اساس این گزارش، وزارت حج و عمره عربستان در حالی در این بیانیه مدعی شده که این کشور از تمامی حجاج، عمره‌گزاران و زائران کشورهای مختلف جهان اسلام با هر ملیت و مذهبی استقبال می‌کند، که در نتیجه کارشکنی‌های رژیم سعودی، حجاج ایرانی سال گذشته از حضور در مراسم حج تمتع محروم شدند و مدت‌هاست به دلیل بی‌کفایتی سعودی‌ها در تأمین امنیت زائران، ایرانی‌ها از رفتن به حج عمره محروم شده‌اند.
همچنین، وزارت حج عربستان در این بیانیه مدعی شد که دولت سعودی در راستای خدمت‌رسانی به حجاج، عمره‌گزاران و زائران بیت‌الله الحرام و برای تأمین امنیت و آسایش آن‌ها هنگام ادای مناسک حج و عمره، تمامی منابع و توانایی‌های مادی و انسانی خود را به کار می‌گیرد، این در حالی است در حج تمتع سال 94، چندین هزار زائر در نتیجه بی‌کفایتی و سوءمدیریت رژیم سعودی و نبود امکانات اولیه مورد نیاز جان خود را از دست دادند.
به هر حال به نظر می‌رسد عربستان سعودی که سال گذشته به دلیل کارشکنی در اعزام زائران ایرانی به شدت مورد انتقاد افکار عمومی جهان اسلام قرار گرفت، امسال تلاش می‌کند شرایط را برای حضور حجاج ایرانی تسهیل کند.
captcha