آغاز رقابت‌های بین‌المللی قرآن در مصر
کد خبر: 3587348
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

آغاز رقابت‌های بین‌المللی قرآن در مصر

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر، از امروز شنبه، 19 فروردین ماه، با مشارکت 60 متسابق از 40 کشور آغاز شد.

آغاز رقابت‌های بین‌المللی قرآن در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک الاهرام، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر طی سخنانی در این باره تصریح کرد: در راستای تأکید بر اهمیت اندیشه راهشگا و ضرورت بکارگیری عقل و اینکه فهم صحیح معانی و مقاصد قرآن کریم، در داوری این مسابقات قرآنی معیار اصلی باشد، ابعاد جدیدی به رقابت‌های بین‌المللی قرآن مصر افزوده شده است.
مختار جمعه با اشاره به اینکه امسال فهم معانی واژگان قرآن کریم و درک مقاصد آیات و همچنین تفسیر آیات جهاد به مسابقات اضافه شده است، افزود: رشته نخست این رقابت‌ها، حفظ قرآن همراه با تفسیر آیات است که متسابق لازم است در رشته علوم قرآن و حدیث حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را داشته باشد و پژوهشی تقریباً 20 صفحه‌ای درباره «فقه مقاصد در قرآن کریم» ارائه داده باشد. همچنین سن متسابق بیش از 40 سال نباشد.
وی در باره رشته دوم نیز گفت: این رشته شامل حفظ کل قرآن کریم و فهم واژگان همراه با تفسیر آیات جهاد است، سن متسابق نیز نباید کمتر از 25 سال باشد، این رشته ویژه متسابقین کشورهای عرب‌زبان است.
مختار جمعه رشته سوم این رقابت‌ها را حفظ و تجوید کل قرآن ویژه متسابقین کشورهای غیر عرب زبان دانست و گفت: سن متسابق در این رشته، نباید کمتر از 25 سال باشد.
اما رشته چهارم شامل حفظ کل همراه با فهم واژگان قرآن بوده که به گفته وزیر اوقاف مصر ویژه کودکان کمتر از 12 سال مصری و اتباع مقیم این کشور است.
مختار جمعه تصریح کرد: در حاشیه مسابقه، سمینارها و جلساتی برای گفت‌وگو با متسابقین با مشارکت داوران، علمای تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود. همچنین وزارت اوقاف برای متسابقان و اعضای داوری برنامه بازدید از آثار تاریخی و باستانی مصر را ترتیب داده است.
گفتنی است، به نفرات برتر جوایز مالی حدود 1 میلیون پوند مصری اهدا می‌شود و مراسم تجلیل از برترین‌ها هم‌زمان با شب قدر( 19 ماه مبارک رمضان) خواهد بود.
captcha