9 قاری ترکیه‌ای در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران
کد خبر: 3590560
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

9 قاری ترکیه‌ای در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران

گروه بین‌الملل: 9 نفر از قاریان كشور تركیه به همت رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا برای شرکت در سی‌وچهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به كشورمان سفر می‌كنند.

9 قاری ترکیه‌ای در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و با همکاری سازمان دیانت ترکیه، 9 نفر از قاریان این کشور برای شرکت در سی‌وچهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به كشورمان سفر می‌كنند.
به منظور اتحاد بیش از پیش امت اسلامی، ارتقاء سطح کمی و کیفی تلاوت و حفظ قرآن کریم و همچنین، انتقال تجربیات قاریان و حافظان جهان اسلام، سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان و اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی، 30 فروردین تا ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور نمایندگان بیش‌ از ۸۰ کشور جهان در مصلای تهران برگزار خواهد شد.
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز با اعلام فراخوان این دوره از مسابقات و با همکاری سازمان دیانت ترکیه، اقدام به اعزام 9 نفر از قراء این کشور به منظور شرکت در این مسابقات كرد.
مصطفی چیفتچی، در بخش برادران، فاطمه بیات، در بخش خواهران، نائف اوکتار، در بخش تلاوت، عبدالرحمن گووَرجین، در بخش دانشجویی، عایشه نور گل، در بخش حفظ خواهران، سیدی وقاص بیلسین و اجلال چتین در رشته قرائت با صوت در بخش دانش‌آموزی و علی اوزکول در رشته حفظ در بخش نابینایان مردان از شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات هستند که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به کشورمان عزیمت خواهند کرد.
این مسابقات توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات از سوی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان در سراسر جهان به دبیرخانه این مسابقات معرفی و زمینه لازم برای حضور آنان فراهم می‌شود.
این دوره از مسابقات در دو بخش حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق ویژه برادران و خواهران بزرگسال،  برادران و خواهران دانش‌آموز، برادران روشندل و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود.
گفتنی است، از بخش‌های جنبی این دوره از مسابقات، برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم و نیز برگزاری همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی است.

9 قاری ترکیه‌ای در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران
captcha