مرمت مساجد و مراکز قرآنی در بوسنی وهرزگوین
کد خبر: 3598104
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

مرمت مساجد و مراکز قرآنی در بوسنی وهرزگوین

گروه بین‌الملل: تعدادی از مساجد، مراکز قرآنی و عبادتگاه‌های بوسنی وهرزگوین که طی وقوع جنگ در این کشور تخریب شده است، به همت برخی کشور‌های اسلامی مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.

مرمت مساجد و عبادتگاه‌های تخریب شده در بوسنی / فردا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی(AA)، تعداد زیادی از مساجد، عبادتگاه‌ها و مراکز قرآنی بوسنی وهرزگوین که در سال‌های 1992 و 1995 میلادی توسط نیروهای صرب تخریب شده‌ است، با کمک مالی برخی از کشورهای اسلامی بازسازی می‌شود.
نصرت عبدی بگوویچ، مشاور امور دینی «جامعه اسلامی بوسنی وهرزگوین» طی سخنانی در این باره گفت: مرمت مساجد بوسنی یکی از اقدامات بسیار پسندیده‌ای است که کشورهای اسلامی به آن اهتمام می‌ورزند. زیرا بدون کمک‌های مالی این کشورها جبران این حجم از خسارات وارده به مساجد و اماکن عبادی امری دشوار است.

وی افزود: در زمینه مرمت و بازسازی مساجد تخریب‌شده اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است؛ اما این هنوز کافی نیست و باید تا مرمت تمامی این اماکن دینی و عبادی که در طول جنگ آسیب دیده‌اند، به راه خود ادامه دهیم.

جنگ بوسنی یا جنگ در بوسنی و هرزگوین، جنگی مسلحانه و بین‌المللی بود که از  5 آوریل 1992 تا 14 دسامبر 1995 بین بوسنی و هرزگوین و صربستان جریان داشت و با امضای توافق دیتون در شهر دیتون ایالت اوهایو در آمریکا پایان یافت.
در جنگ بوسنی ۸۳۲ مسجد و عبادتگاه، ۶۹ مرکز آموزش قرآن کریم، ۳۷ آرامگاه و ۴۰۵ اثر تاریخی و دینی دیگر تخریب شد.
captcha