بسته‌شدن مسجدی در مونیخ
کد خبر: 3601400
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

بسته‌شدن مسجدی در مونیخ

گروه بین‌الملل: پلیس آلمان مسجدی در شهر مونیخ واقع در جنوب این کشور را به دلایل امنیتی و به بهانه ترس از وقوع آتش‌سوزی احتمالی بست.

آتش‌سوزی؛ بهانه پلیس آلمان برای بستن مساجد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل  از پایگاه اطلاع‌رسانی عکس السیر، نیروهای امنیتی آلمان، مسجد واقع در بخش قدیمی شهر مونیخ، سومین شهر بزرگ این کشور را به دلایل امنیتی و به خاطر ترس از وقوع آتش‌سوزی احتمالی بستند.
بنیامین ادریس، امام جماعت این مسجد اظهار کرد: با آغاز سال جدید میلادی تعداد نمازگزاران این مسجد به صورت چشمگیری افزایش یافت و صدها نمازگزار برای اقامه نماز جمعه به این مسجد می‌آمدند، اما با بسته‌شدن این مسجد از جمعه گذشته، نمازگزاران نماز جمعه این هفته را در گاراژ ماشین‌ها اقامه کردند.
یک جوان در واکنش به بسته‌شدن مسجد از مسلمانان این شهر خواست که تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کنند ولی بسیاری از مسلمانان این شهر با این امر موافقت نکردند.
ابراهیم ادریس تصریح کرد: واکنش این جوان شخصی بوده؛ این در حالی است که در چنین اموری باید به مذاکره بنشینیم.
وی افزود: در همین راستا شورای اسلامی مونیخ که بسیاری از اتحادیه و انجمن‌های اسلامی تحت نظر آن هستند اعلام کرده است که نماز جمعه نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان در 12 خردادماه سال جاری در مرکز این شهر برگزار می‌شود.
ادریس افزود: ما مسلمانان نباید تصویری را نشان بدهیم که این را در ذهن القا کند که ما علیه شهر هستیم.
مونیخ با موج بزرگ بستن مساجد و نمازخانه‌ها مواجه است و در برخی از مناطق شهر که در گذشته پر از مساجد و نمازخانه بود، فقط  یک یا دو نمازخانه یا مسجد باقی مانده است.
مقامات آلمانی دلایل بستن مساجد را ازدحام نمازگزاران در آن‌ها و ترس از مورد هدف آتش‌سوزی قرارگرفتن آن‌ها اعلام می‌کنند؛ اما نمازگزاران این امر را دلیل واقعی آن‌ها نمی‌دانند، چرا که بسته‌شدن برخی از مساجد، باعث افزایش تعداد نمازگزاران در مساجد دیگر می‌شود.
captcha