پرنده قرآنی ابابیل بر فراز آسمان ترکیه
کد خبر: 3601613
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

پرنده قرآنی ابابیل بر فراز آسمان ترکیه

گروه بین‌الملل: پرنده ابابیل که در قرآن کریم از آن یاد شده است، اخیرا در آسمان شهر «سیواس» در آناتولی مرکزی دیده و باعث شگفت‌زدگی شهروندان این شهر شد.

پرنده قرآنی ابابیل بر فراز آسمان ترکیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی «هشتگ سریا»؛ روزنامه زمان ترکیه در گزارشی نوشت: یک شهروند ترکیه‌ای به نام سامی جول، پس از خواندن نماز ظهر پرنده‌ای را در محوطه مسجد «غازی عثمان پاشا» شهر سیواس دید و هنگام نزدیک شدن به آن متوجه شد که این پرنده بدون حرکت همچنان در جای خود ایستاده است.
جول ابتدا فکر کرد که این پرنده از فرط تشنگی به این مکان آمده و نمی‌تواند حرکت کند، ولی هنگامی که او را بلند کرد، متوجه شد که این پرنده در سلامت کامل به‌سر می‌برد و در آرامش کامل است؛ این امر باعث متعجب شدن این شهروند شد.
شهروند ترکیه‌ای در این باره گفت: از ویژگی‌های ممتاز پرنده ابابیل نسبت به دیگر پرنده‌ها این است که تمام عمرش را در آسمان به‌سر می‌برد و به ندرت بر روی زمین دیده می‌شود، جز در موارد کم و نادری مثل هنگام ساخت لانه.
پرنده ابابیل یکی از پرندگانی است که به علت پرواز دائمی در آسمان به ندرت بر زمین دیده می‌شود و این امر باعث شده در دسترس بشر نباشد و اسرار و رازهای او بر انسان پوشیده بماند.
این پرنده‌ در آیه سوم «سوره فیل» ذکر شده است و تا کنون کسی آن‌ها را مشاهده نکرده بود: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ، مگر نديدى پروردگارت با پيلداران چه كرد(1)،  أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ، آيا نيرنگشان را بر باد نداد(2)،  وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ و بر سر آنها دسته دسته پرندگانى ابابيل فرستاد (۳)، تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ، [كه] بر آنان سنگ‌هايى از گل [سخت] مى‏‌افكندند (۴)، فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ،  و [سرانجام خدا] آنان را مانند كاه جويده‏ شده گردانيد (۵)».
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
|
Saudi Arabia
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۶:۳۳
3
5
توصيه ميكنم از خبرگزارى محترمتون كه از هر سايتى بدون تحقيق ، مطالبى را كه نيازمند به اثبات هست منتشر نكنند . اين مطلب داراى چند اشكال واضحى است كه از هر مطلع به مباحث قرآنى پوشيده نميشود :
١- معناى " ابابيل " در لغت عرب نوع پردندگان نيست بلكه تعدادشون است كه پراكنده وكثير بود .
٢- انچكه معلوم است اينه كه هيچ پرنده اى نميتواند در حالت پرواز دائمى باشد زيرا كه تمام حيوانات وپرندگان نيازمند به استراحت وغذا هستند ، واين ادعايى كه مربوط به علم بيولوژى هست نيازمند به اثبات هست و صرف تحليل اين بنده خدا آن هم بدون برهان تجربى باتوجه به انتساب اين قضيه به علم تجربى كافى نيست .
٣- عكس پرنده احتمالا فوتوشاپ شده باشد .
خواهش ميكنم مطالبى را كه در شأن شما وقرآن نيست منتشر نكنيد. موفق باشيد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۱:۲۱
1
6
ادبیات این گزارش شبیه شایعات مرسوم در کانال های تلگرامی است.
موسی الرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۲:۱۰
1
2
اتفاقآ من قبلا که خانه های روستا خشتی و گلی بود پرنده ابابیل را دیده ام. این پرندگان به شدت سیاه و کوچک با پاهای بسیار ضعیف ، یکسره در آسمان دور می زدند و آوازی نزدیک به پرستو داشتند . اما چند سالیست دیگر آنها را ندیده ام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۲:۲۲
2
3
یه کلیپ دیدم تازگی سرچ زدم ابابیل این مطلب شما آمد.یه پرنده شبیه این عکس که سنگهای درشت را با پنجه هایش میگرفت.کاری که پرنده های کوچک دیگه نمیتونن.شکل پنجه و پاهاش مشخص بود کارش سنگ برداشتنه.
این واقعیت داره
ابوالفضل عموعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۴۷
3
5
با سلام.من اهل دزفول از شهرهای استان خوزستان هستم.از این نوع پرنده تو شهر ما زیاده.لانه این پرنده تو سوراخ های دیوارهاست.واسه پرواز هم حتما باید از بلندی بپره چون اگه بیوفته زمین دیگه نمیتونه پرواز کنه چون پاهاش کوچیکه
captcha