نهمین گردهمایی بین‌المللی «کتابت قرآن» در امارات
کد خبر: 3610302
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

نهمین گردهمایی بین‌المللی «کتابت قرآن» در امارات

گروه بین‌الملل: نهمین گردهمایی بین‌المللی کتابت قرآن کریم فردا، 28 خردادماه در دبی آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

نهمین گردهمایی بین‌المللی «کتابت قرآن» در امارات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اماراتی البیان، نهمین گردهمایی کتابت قرآن به همت وزارت فرهنگ، توسعه و جوانان این کشور و با حمایت و حضور شیخ نهیان بن‌مبارک آل‌ نهیان، وزیر فرهنگ و توسعه جامعه امارات در شیخ‌نشین جشنواره‌ای دبی برگزار می‌شود.
در این گردهمایی، 30 خوشنویس برتر جهان عرب و اسلام از 16 کشور عربی و غیر عربی برای کتابت نسخه کامل قرآن کریم حضور دارند و نسخه‌ای کامل از قرآن کریم را برای نهمین سال پیاپی کتابت می‌کنند؛ به‌طوری‌که هر یک از آنان یک جزء از قرآن را به خط ثلث خوشنویسی می‌کنند تا بدین ترتیب امارات برای نخستین‌بار صاحب نسخه‌ای دست‌نویس از قرآن کریم به خط ثلث باشد.
محمد اوزجای از ترکیه، عبدالرضا بهیه داوود الفرجاوی از عراق، خانم عبیده محمد صالح البنکی از سوریه از اعضای کمیته داوری این دوره قرآن‌نویسی امارات هستند که برترین قرآن‌نویسان را در گردهمایی نهم دبی انتخاب می‌کنند.
افتتاحیه این گردهمایی فردا با حضور شیخ نهیان بن‌مبارک و برخی از مقامات اجرایی و فرهنگی امارات در دبی برگزار می‌شود.
این نسخه از قرآن کریم با امضای خوشنویسان حاضر در گردهمایی، ناظران و کمیته داوری و همچنین ثبت تاریخ اتمام کتابت به‌ عنوان میراثی اسلامی در بخش گنجینه ارزشمند این وزارتخانه حفظ خواهد شد تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.
همچنین وزارت فرهنگ امارات در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاهی هنری برگزار می‌کند که در آن کمیاب‌ترین تابلوهای خوشنویسی و تزئینات اسلامی که اثر برجسته‌ترین هنرمندان جهان در زمینه خوشنویسی عربی و تزئینات است، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
گفتنی است، محسن عبادی، هنرمند برجسته خوشنویس از مشهد؛ فرهاد شیرخانی، از خوشنویسان بزرگ خطه سبزوار و مریم نوروزی،   هنرمند خطاط از کرمانشاه سال گذشته به‌عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در هشتمین گردهمایی بین‌المللی کتابت قرآن امارات در دبی حضور یافتند. شیرخانی سال گذشته برای ششمین سال متوالی برای خوشنویسی قرآن عازم امارات متحده عربی شد و جزء سه را خوشنویسی کرد.
captcha