پویش ملی درک عمیق‌تر قرآن در مالزی
کد خبر: 3610661
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

پویش ملی درک عمیق‌تر قرآن در مالزی

گروه بین‌الملل: مسلمانان سراسر مالزی فردا، 29 خرداد، در پویشی ویژه با هدف درک عمیق‌تر آموزه‌های قرآن کریم شرکت می‌کنند.

پویش ملی درک عمیق‌تر قرآن در مالزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «The Star»، این پویش با عنوان #ساعت‌ قرآن مالزی(Malaysia #QuranHour) برگزار می‌شود و برنامه اصلی آن در مسجد زین‌العابدین شهر «پوتراجایا» از ساعت 11:30 صبح آغاز خواهد شد.
بیش از 10 هزار نفر با شرکت در این کمپین ضمن خواندن قرآن در برنامه‌هایی که با هدف درک عمیق‌تر این کتاب آسمانی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.
این پویش با هدف ترغیب مسلمانان به اختصاص دادن حداقل یک ساعت در روز به مطالعه قرآن و تلاش برای اجرای آموزه‌های آن در زندگی برگزار می‌شود.
حسام‌الدین یعقوب، بنیانگذار بنیاد «وارثین امت» و مسئول برگزاری این پویش گفت: ما می‌خواهیم مسلمانان بیشتر با قرآن تعامل داشته باشند تا بتوانند درک بهتری از آموزه‌ها پیدا کنند و تعالیم قرآن را در زندگی به کار بندند.
وی افزود: ریشه بسیاری از مشکلاتی که مسلمانان با آن مواجه هستند؛ به درک سطحی و ضعیف از اسلام و آموزه‌های آن باز می‌گردد.
حسام‌الدین گفت: برخی قرآن را می‌خوانند اما متوجه نمی‌شوند، برخی متوجه می‌شوند و عمل نمی‌کنند. ما باید قرآن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم.
پویش ساعت قرآن به صورت زنده از رسانه‌های مالزیایی پوشش داده می‌شود.
پویش #ساعت‌ قرآن مالزی امسال برای سومین سال برگزار می‌شود، این پویش در سطح بین‌المللی نیز با عنوان #ساعت قرآن جهان (World #QuranHour) برگزار خواهد شد که روز 9 شهریور ماه در بسیاری از کشورهای جهان برپا می‌شود.

captcha