همگرایی رسانه‌های جهان اسلام برای تحقق شعار پیروزی مقاومت
کد خبر: 3615555
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

همگرایی رسانه‌های جهان اسلام برای تحقق شعار پیروزی مقاومت

گروه فرهنگی: رئیس سازمان صدا و سیما گفت: آینده از آن جهان اسلام است و جریان رسانه‌ای جهان اسلام برای تحقق شعار پیروزی مقاومت باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد تا با همگرایی و وحدت در مسیر دستیابی به این هدف گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در اختتامیه نهمین اجلاس عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که شامگاه گذشته، 13 تیرماه در سالن صبای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز اگر این اتحادیه را با سایر اتحادیه‌ها مقایسه کنیم، خواهیم دید که اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد: این اتحادیه در مرز شهادت و حقیقت اسلام تلاش می‌کند و صدای مظلومیت مظلومان را که از طرف استکبار به آنان تهاجم شده است، به گوش جهانیان می‌رساند؛ اگر این اتحادیه راه‌اندازی نمی‌شد، معلوم نبود که تاریخ چگونه بیان می‌شد.
علی‌عسکری با اشاره به اینکه در این سوی دنیا جریان رسانه‌ای اسلام در حال تقویت جبهه مقاومت است، عنوان کرد: امروز جریان پرقدرت غرب با صرف هزینه‌های کلان، فرهنگ و تمدن غرب را حمایت می‌کند.
وی بیان کرد: امروز رسانه‌ها در سه جبهه استکبار، غیرمتعهدها و جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند که این اتحادیه، همراه با جریان مقاومت حرکت می‌کند.
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه‌های تکفیری امروز در کنار رسانه‌های دیگر، خشونت را تبلیغ می‌کنند، ابراز کرد: این رسانه‌ها در ذیل رسانه‌های استکباری شکل گرفته‌اند؛ داعش هم از استکبار و نفاق است اما امروز این اتحادیه حامی مقاومت است و هر روز اقدامات خود را گسترده‌تر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بازار رسانه‌های پاک بسیار ارزشمند و مهم است، افزود: اگر بازار رسانه‌های دنیا را بررسی کنیم، بازار متفاوتی برای رسانه‌های اسلامی شکل گرفته است؛ این اتحادیه به اندازه بازار فیلم اهمیت دارد و در همین خصوص صدا و سیما، امکانات خود را در اختیار تولیدات این بازار قرار داده است.
علی‌عسکری در رابطه با زیرساخت‌ها و حوزه فنی، گفت: تمام رسانه‌ها به زیرساخت فنی نیاز دارند و کارهای بسیار ارزشمندی در این خصوص انحام شده است تا رسانه‌های اتحادیه با تکنولوژی جهانی حرکت کنند.
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی، به سرکردگی آمریکا در اختیار غرب قرار دارد، اظهار کرد: فضای مجازی یک ابر رسانه و تالار گفت‌وگو در خدمت جریان استکبار است و اگر از پدیده اینترنت مراقبت نشود، برای تمام جوامع دنیا بسیار پرخطر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اینترنت در حال ترویج فرهنگ غرب در جوامع مختلف است که باید نسبت به انتشار این فرهنگ مراقبت شود، ادامه داد: این اتحادیه می‌تواند از بستر اینترنت، صدای حق را به دنیا منتشر کند، در این زمینه باید اقدامات جدی انجام شود و سازمان‌ها در این زمینه امکانات خود را در اختیار اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی قرار دهند.
علی‌عسکری با بیان اینکه ما باید اهل نوآوری باشیم تا در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم، ابراز کرد: هرچه که امروز داریم از برکت امام و انقلاب است لذا باید انقلاب و سبک زندگی اسلامی را به درستی منتشر کنیم.
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه تمدن آینده در اختیار اسلام است، عنوان کرد: اگر امروز دشمن در حال خونریزی در منطقه است، به خاطر این بوده که محققان معتقدند تمدن آینده در اختیار اسلام است؛ به همین دلیل دشمن به دنبال درگیری و اختلاف در منطقه است تا نیروی مسلمان را در منطقه تضعیف کند.
وی در پایان گفت: آینده از آن جهان اسلام است و جریان رسانه‌ای جهان اسلام برای تحقق شعار پیروزی مقاومت باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد تا همه بتوانند با همگرایی و وحدت در مسیر دستیابی به این هدف گام بردارند.
captcha