محفل قرآنی گرامیداشت شهید قرآن در بحرین
کد خبر: 3617692
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

محفل قرآنی گرامیداشت شهید قرآن در بحرین

گروه بین‌الملل: محفل قرآنی گرامیداشت شهید «حاج امین آل هانی» ملقب به «شهید قرآن» فرداشب، 21 تیرماه، در حسینیه منطقه «سار» بحرین برگزار می‌شود.

محفل قرآنی گرامیداشت «شهید آل هانی» در بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بحرین، محفل قرآنی گرامیداشت «شهید آل هانی»، رئیس فقید شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام که اواخر ماه مبارک رمضان به دست نظامیان سعودی شهادت رسید، از ساعت 20 به وقت محلی در حسینیه منطقه «سار» بحرین آغاز خواهد شد.
این محفل قرآنی به همت تعدادی از مؤسسات قرآنی بحرین و منطقه شیعه‌نشین عربستان برگزار خواهد شد و شماری از قاریان نخبه بین‌المللی از جمله «شیخ عبدالله أبل»، «محمود الاسکافی»، «قاسم القطری» و «حسین الابیض» در این محفل تلاوت خواهند کرد.
مؤسسات قرآنی برگزارکننده این محفل ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در این مراسم اعلام کردند که بستگان و بازماندگان شهید حاج امین محمد آل هانی نیز در این محفل حضور می‌یابند.
حاج امین محمد آل هانی، از فعالان قرآنی و اجتماعی منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان و رئیس شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام بود که در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان و در حالی که از یک محفل قرآنی برمی‌گشت، خودروی وی از سوی نظامیان سعودی در ایست و بازرسی «ناصره» مورد تیراندازی قرار گرفت که براثر اصابت گلوله به بانک بنزین، خودروی وی آتش گرفت و بدون این که نیروهای سعودی کاری انجام دهند بر اثر این آتش‌سوزی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
captcha