60 داور از 20 کشور در سومین دوره مسابقات «قاری جهانی»
کد خبر: 3625908
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

60 داور از 20 کشور در سومین دوره مسابقات «قاری جهانی»

گروه بین‌الملل: کمیته برگزاری سومین دوره مسابقات تلاوت اینترنتی در بحرین موسوم به «قاری جهانی» اعلام کرد: 60 داور زن و مرد از 20 کشور جهان، تلاوت شرکت‌کنندگان در این دوره از رقابت‌ها را ارزیابی می‌کنند.

قضاوت 60 داور از 20 کشور جهان در سومین دوره مسابقات «قاری جهانی»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الأیام» بحرین، نشست کمیته برگزارکننده سومین دوره مسابقات تلاوت اینترنتی در بحرین، با هدف بررسی آخرین اقدامات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری این دوره این رقابت‌ها برگزار شد.
در این نشست مقرر شد که 60 داور زن و مرد از 20 کشور جهان که دارای تجربیاتی در حوزه داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستند، ارزیابی تلاوت شرکت‌کنندگان را عهده‌دار شوند.
همچنین، 11 نماینده از 11 کشور عربی و اسلامی نیز مأموریت اطلاع‌رسانی درباره مسابقات و ارتباط با مؤسسات قرآنی و متسابقین راه‌یافته به مراحل مختلف این رقابت‌ها را برعهده خواهند داشت که این افراد نیز براساس تجربیاتی که در حوزه برگزاری مسابقات قرآن در کشورهای خود دارند، انتخاب شده‌اند.
در این نشست همچنین مقرر شد که بخش مسابقات قرآن وابسته به اداره امور قرآن بحرین نزدیک به 13 هزار پست الکترونیک را برای افراد و مؤسسات قرآنی در کشورهای مختلف جهان ارسال و آن‌ها را در جریان برگزاری سومین دوره این رقابت‌ها قرار دهد.
ایجاد یک رشته جدید ویژه قاریان زیر 17 سال، تغییر نام برخی رشته‌ها و جوایز مسابقات، توسعه فنی وب‌سایت مسابقات بین‌المللی «قاری جهانی»، راه‌های اطلاع‌رسانی درباره مسابقات، مکان پیشنهادی برای برگزاری آیین اختتامیه سومین دوره این رقابت‌ها و مقدمات لازم برای برگزاری نشست مطبوعاتی با هدف اعلام آغاز سومین دوره این مسابقات از دیگر مباحثی بود که در نشست کمیته برگزارکننده مسابقات مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی در بحرین موسوم به «قاری جهانی» به همت اداره امور قرآنی وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار می‌شود.
قرار است، نشست مطبوعاتی آغاز سومین دوره این مسابقات، ماه جاری میلادی در مرکز فرهنگی «عیسی» در بحرین برگزار شود و آیین اختتامیه این رقابت‌ها نیز در آوریل 2018(فروردین 97) برگزار خواهد شد.
مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی بحرین یک رخداد بین‌المللی برای تلاوت قرآن است که هر فردی در هر کجای جهان که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند در آن شرکت کند. 
براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند فیلم‌هایی از تلاوت خود را ضبط و ارسال کنند، سپس کمیته داوران به این تلاوت‌ها امتیاز داده و در پنج مرحله نفرات برتر انتخاب شده و در کشور بحرین از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آید. 
لقب «قاری جهانی» نیز پس از ارزیابی صوت ۵ قاری راه یافته به مرحله پنجم، به برترین آن‌ها تعلق می‌گیرد که این شخص پس از داوری نهایی از سوی هیئت داوران انتخاب و معرفی خواهد شد.
captcha