اعتراض به هزینه اجباری برنامه‌های دینی در غنا
کد خبر: 3627304
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

اعتراض به هزینه اجباری برنامه‌های دینی در غنا

گروه بین‌الملل: والدین دانش‌آموزان غنایی به دریافت هزینه اجباری برنامه‌های دینی عبادی توسط مدارس دولتی این کشور اعتراض کردند.

اعتراض به هزینه اجباری برنامه‌های دینی در مدارس غنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در غنا، والدین دانش‌آموزان غنایی ضمن اعتراض به دریافت هزینه‌های اجباری مدارس بابت شرکت فرزندان خود در برنامه‌های دینی عبادی در روزهای چهارشنبه از مسئولان آموزش غنا خواستند این گونه برنامه‌ها را بدون دریافت شهریه انجام دهند.
والدین در اعتراض‌نامه خود تأکید کردند که چگونه مدارس به خود اجازه می‌دهند که برای نزدیک‌تر شدن فرزندان ما به خداوند از آن‌ها شهریه دریافت کنند.  
در حال حاضر مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس دولتی غنا برای برنامه عبادی دانش‌آموزان در ساعات اولیه روزهای چهارشنبه مبالغی را از والدین دریافت می‌کنند.
این خبر در حالی در مطبوعات غنا منتشر شده است که برخی مسئولان آموزشی این کشور اعلام کرده‌اند که هیچ هزینه‌ای به اجبار از دانش‌آموزان گرفته نمی‌شود و آنان به میل خود هزینه را می پردازند؛ درست همان‌گونه که در کلیساها این هزینه پرداخت می‌شود.
گروهی دیگر از مسئولان و فعالان آموزشی نیز ضمن انتقاد از این موضوع تأکید کرده‌اند که مدارس نباید چنین شهریه‌ای را از دانش‌آموزان دریافت کنند.

captcha