دانشگاه غنا میزبان همایش مالیه اسلامی
کد خبر: 3698955
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

دانشگاه غنا میزبان همایش مالیه اسلامی

گروه بین‌الملل - همایش علمی «عاملیت و نقش مالیه اسلامی در الگوی توسعه غنا، راه پیش رو» در دانشگاه اسلامی غنا برگزار می‌شود.

دانشگاه غنا؛ میزبان همایش مالیه اسلامی

به گزارش ایکنا؛ در فراخوان ویژه همایش آمده است: این همایش چهارشنبه(23 اسفندماه) در سالن اجتماعات دانشگاه اسلامی غنا برگزار خواهد شد.

عبدل ناشیرو ایساهاکو، رئیس کل سابق بانک مرکزی غنا سخنران اصلی همایش و الحسن اَندانی، رئیس هیأت مدیره یکی از مهمترین بانک‌های غنا رئیس جلسه (Stanbic Bank) خواهد بود.

این برنامه اولین برنامه در راستای همایش بین‌المللی بانکداری و مالیه اسلامی است که در اردیبهشت ماه سال آینده(97) در غنا برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، پس از انتشار پوستر همایش، دو شبکه تلویزیونی و چند رسانه دیگر، خبر برگزاری آن را پوشش دادند.

«مالیه» یا تأمین مالی(در انگلیسی فاینانس) در بحث سرمایه‌گذاری به تأمین مالی از طریق استفاده از منابع داخلی و یا دریافت و استفاده از وام ارزی اطلاق می‌شود.

در حقیقت فاینانس به معنی تأمین منابع مالی طرح‌های تولیدی توسط مؤسسات مالی نظیر بانک‌هاست که علی‌الاصول بازپرداخت آنها به اعتباردهنده توسط شرکت‌های بیمه اعتبار صادرات، تضمین و تأمین ‌شده است.

این روش که نوعی اعتبار خرید محسوب می‌شود، در قالب اعتبارات میان ‌مدت است که بانک‌های اعتباردهنده به خریداران اعتبار اعطا می‌کنند.

بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی در حوزه مالیه اسلامی فعال هستند.

دانشگاه غنا؛ میزبان همایش مالیه اسلامی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha