گسترش آموزش اسلام در مدارس «هسن» آلمان
کد خبر: 3630663
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

گسترش آموزش اسلام در مدارس «هسن» آلمان

گروه بین‌الملل: با آغاز سال تحصیلی جدید در ایالت «هسن» آلمان، آموزش اسلامی در مدارس این ایالت گسترش می‌یابد.

گسترش آموزش اسلام در مدارس«هسن» آلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 331 هفته‌نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آمده است: با آغاز سال تحصیلی جدید در ایالت هسن، آموزش اسلامی در مدارس گسترش می‌یابد.
تاکنون تنها آموزش اسلامی در مدارس ابتدایی این ایالت دایر بود، اما امسال  13 مدرسه متوسطه، شرایط آموزش و پرورش اسلامی را فراهم خواهند کرد.  
به گزارش سایت اسلامیک، الکساندر لورتز ،وزیر فرهنگ ایالت هسن پنجشنبه گذشته (19 مردادماه) اعلام کرد:« با آغاز سال تحصیلی برای نخستین‌بار آموزش اسلام در مدارس متوسطه تدریس می‌شود.»
دروس توسط وزارت فرهنگ آلمان و با همکاری جامعه اسلامی احمدیه و جامعه مذهبی ترکیه(DITIB) طراحی شده است. این برنامه به وسیله معلمان وزارت فرهنگ که در آلمان آموزش دیده‌اند، اجرا می‌شود.
تاکنون آموزش اسلامی به طور انحصاری در برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی بود و فقط تا کلاس چهارم اجرا می‌شد.
با برنامه جدید، امسال 13 مدرسه متوسطه نیز وارد این برنامه می‌شوند. بنابراین 13 مدرسه به مجموع 56 مدرسه ابتدایی اضافه می‌شوند که در حال حاضر آموزش اسلامی دارند.  
آنطور که گزارش شده است، در سال تحصیلی جدید، حدود 3349 دانش‌آموز برای یادگیری درس اسلام نام‌نویسی کرده‌اند که در این میان 144 نفر کلاس پنجم هستند.
برای آموزش اسلامی 87 معلم حاضر هستند و بر اساس آمارهای موجود تعداد کل دانش‌آموزان در هسن 771 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.
captcha