حمایت از حذف قانون تنش‌زا در بین مسلمانان هند
کد خبر: 3641571
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

حمایت از حذف قانون تنش‌زا در بین مسلمانان هند

گروه بین‌الملل: اعضای سازمان سکولار دموکراسی برای مسلمانان هند (IMSD) از حذف قانونی تنش‌زا در بین مسلمانان با موضوع طلاق بنا به حکم دیوان عالی این کشور حمایت کردند.

حمایت از حذف قانون تنش‌زا در بین مسلمانان هندخانه فرهنگ ایران در بمبئی در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: اعضای سازمان مسلمانان هند برای سکولار دموکراسی(IMSD) در کنفرانسی خبری ضمن اظهار خرسندی از حکم دیوان عالی در مورد حذف قانون سه طلاقه شفاهی گفتند این حکم در حمایت از کیان خانواده و زنان جامعه اقلیت صادر شده است.
 
سازمان مسلمانان هند برای سکولار دموکراسی با هدف ترویج ارزش‌هایی مانند برابری، عدالت، آزادی، محبت، حقوق بشر و قانون‌مداری تأسیس شده است و با اسلام‌هراسی در هند و جهان مقابله می‌کند.

جواد آناند، رئیس این سازمان گفت: چرا جماعت علمای هند به مخالفت با این حکم پرداخته است؟؛ در حالی که دیوان عالی به منظور  حفظ کیان خانواده‌های مسلمانان این حکم را صادر کرده است.

آناند افزود: هر فردی در این کشور باید به حکم دیوان عالی و دادگاه‌ها احترام بگذارد و حزب جماعت علمای هند با مخالفت خود، در عمل به تبلیغ علیه مسلمانان در سطح جامعه پرداخته و به چهره دین مبین اسلام خدشه وارد می‌کند.
 
جماعت علمای هند یکی از احزاب با نفوذ مسلمانان در هند است که افکار تندرو و شبه سلفی را دنبال می‌کند. این حزب از علمای تندرو و افراطی تشکیل شده است و در برخی موارد بر دستورات اشتباه خود پافشاری می‌کند.
 
خبر دیگری نیز حاکی است، مدارس دینی لکهنو، مرکز ایالت اوتارپرادش هند که زیر نظر گروه برلوی‌ها(شاخه‌ای از مسلمانان سنی حنفی) اداره می‌شود، با گنجاندن درس احکام صحیح طلاق، دانش‌آموزان را با انواع طلاق‌ها و احکام آن آشنا می‌کنند.
 
این تصمیم پس از صادر‌شدن حکم دیوان عالی مبنی بر حذف سه طلاقه شفاهی اتخاذ شده است/.

captcha