رژه «روز مسلمان» در منهتن برگزار می‌شود
کد خبر: 3645531
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

رژه «روز مسلمان» در منهتن برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: رژه سالانه روز مسلمان امروز در منطقه منهتن نیویورک برگزار می‌شود و مسلمانان آمریکایی با شرکت در این مراسم دین و فرهنگ اسلامی را جشن می‌گیرند.

انگلیسی/ رژه روز مسلمان امروز در منهتن برگزار می‌شودبه گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Metro News؛ این رژه سالیانه با هدف افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام با گردهم‌آیی مسلمانان و پیروان سایر ادیان امروز (2 مهرماه) برگزار می‌شود.

رژه روز مسلمان که در سال 1985 پایه‌گذاری شد، در طول زمان به یکی از بزرگترین جشنواره‌های میراث و فرهنگ اسلامی در آمریکا تبدیل شده است.

شمسی علی، رئیس بنیاد اسلامی آمریکا و برگزارکننده این برنامه گفت: مراسم رژه امسال به دلیل شرایط و جو کنونی از همیشه مهمتر است.

وی افزود: نژادپرستی، افراط‌گرایی، تعصب و نفرت در کشور در حال افزایش است.

اداره پلیس شهر نیویورک چندین خیابان منهتن را که محل برگزاری رژه روز مسلمان است، از ساعت 12 تا 6 بعدازظهر امروز مسدود اعلام کرد.

جشنواره روز مسلمان که بخشی از برنامه امروز است، در خیابان بیست و ششم شهر منهتن برپا خواهد شد.

سال گذشته سی و یکمین دوره این جشنواره روز چهارم مهر برگزار شد و مسلمانان آمریکایی با در دست داشتن گل و پرچم کشورشان در خیابان‌ها راهپیمایی کردند.

اجرای موسیقی و شعر، عرضه غذا و نوشیدنی‌های حلال و فعالیت‌های خانوادگی و دوستانه از جمله برنامه‌هایی بود که سال گذشته در رژه روز مسلمان در خیابان‌های منهتن برگزار شد/.

captcha