برگزاری همایش مسلمانان آمریکای شمالی با محوریت قرآن
کد خبر: 3776443
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

برگزاری همایش مسلمانان آمریکای شمالی با محوریت قرآن

گروه بین‌الملل – هفدمین نشست مشترک انجمن مسلمانان آمریکا و حلقه اسلامی آمریکای شمالی (MAS-ICNA) در شیکاگو آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت اسلام؛ هفدهمین نشست مشترک جامعه مسلمانان آمریکا (MAS) و حلقه اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) جمعه با شرکت بسیاری از مسلمانان آمریکا و کانادا در شیکاگو کار خود را آغاز کرد.

در این همایش، که یکی از بزرگترین گرد‌همایی‌های مسلمانان در آمریکای شمالی به شمار می‌رود، سخنرانان درباره چالش‌های پیش روی مسلمانان آمریکا و راه‌های ساختن آینده‌ای بهتر برای آنان بحث می‌کنند. محور همایش امسال «قرآن: چراغی برای جهانیان» اعلام شده است.

این گردهمایی نخستین بار در پی حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 برگزار شد که 500 نفر در آن شرکت داشتند. برآورد می‌شود در نشست امسال که در مرکز همایش‌های مک کورمیک (McCormick Congress Center)، بزرگترین سالن همایش در آمریکا برگزار می‌‌شود، هزاران نفر از مسلمانان آمریکا و کانادا شرکت کنند.

در همایش امسال افرادی همچون «شیخ عمر سلیمان»، «شیخ زاید شاکر»، «یاسمین مجاهد» و امام صهیب وب سخنرانی خواهند کرد.

در حاشیه این نشست  فعالیت‌هایی از جمله مراسم هنری، نمایشگاه، جلسات کاری ومسابقه قرآن برگزار خواهد شد. این نشست تا 30 دسامبر (یکشنبه) ادامه خواهد داشت.

ICNA یکی از بزرگترین سازمان‌های غیرانتفاعی اسلامی در آمریکای شمالی است که طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی برای بهبود اوضاع اجتماعی در دست اجرا دارد. از سال 1968 این سازمان با انجام فعالیت‌هایی همچون آموزش، توسعه، خدمات اجتماعی و امور خیریه به منظور برقراری پیوند بین جوامع تلاش کرده است.
انتهای پیام
captcha