اعزام دختر 10ساله ایرانی به مسابقات قرآن «شیخه فاطمه بنت مبارک»
کد خبر: 3647294
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

اعزام دختر 10ساله ایرانی به مسابقات قرآن «شیخه فاطمه بنت مبارک»

گروه مسابقات: زهراسادات حسینی 10 ساله از خراسان رضوی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات ویژه بانوان اعزام می‌شود.

اعزام دختر 10ساله ایرانی به مسابقات قرآن «شیخه فاطمه بنت مبارک»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، ارزیابی حافظان کل دختر زیر 12 سال برای اعزام به دومین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان امارات، به همت کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در محل شورای عالی قرآن، برگزار شد.
براساس این گزارش، از هر حافظ شرکت‌کننده، سه سوال دو صفحه‌ای توسط اساتید حاضر، معتز آقایی و عباس امام جمعه پرسیده شد که در نهایت زهراسادات حسینی 10 ساله از خراسان رضوی با کسب بالاترین امتیاز به عنوان نماینده اعزامی کشورمان به مسابقات بین‌المللی امارات انتخاب شد.
لازم به‌ذکر است، هفت شرکت‌کننده‌ای که در این آزمون ارزیابی و انتخاب حضور داشتند، دانش‌آموزان برتر در حفظ کل قرآن کریم در مقطع ابتدایی بوده‌اند. همچنین مسابقات امارات، اواخر آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، پیش از این اعلام شده بود که امسال نماینده‌ای از ایران به این مسابقات اعزام نمی‌شود، اما با پیگیری ایکنا اعلام شد که مجدد بررسی بیشتری برای انتخاب نماینده ایران صورت خواهد گرفت. سال گذشته حنانه خلفی در این مسابقات حضور داشت.
captcha