سازمان ملل کشتار نمازگزاران در آفریقای مرکزی را محکوم کرد
کد خبر: 3652880
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

سازمان ملل کشتار نمازگزاران در آفریقای مرکزی را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: هیئت سازمان ملل متحد در آفریقای مرکزی حمله مسلحانه به مسجدی در شهر کیمبی و کشتار 25 نمازگزار مسلمان را محکوم کرد.

 سازمان ملل کشتار نمازگزاران مسجد آفریقای مرکزی را محکوم کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ هیتت سازمان ملل متحد در آفریقای مرکزی موسوم به «مینوسکا» با انتشار اطلاعیه‌ای حمله مسلحانه به مسجدی در شهر کیمبی در جنوب شرقی آفریقای مرکزی را که منجر به کشته شدن شماری از مسلمانان شد، محکوم کرد.

مینوسکا در این اطلاعیه از اعزام یگان‌های نظامی مشترک به این منطقه در آفریقای مرکزی خبر داد.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به افزایش حوادث خشونت بار در شهر بانگاسو در جنوب شرقی آفریقای مرکزی تأکید شد که در این حملات و درگیری‌ها شمار بسیاری از جمله کارکنان سازمان ملل جان خود را از دست داده و هزاران نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

مینوسکا همچنین اعلام کرد که به منظور پیشگیری از کشتار در منطقه و تأمین امنیت غیرنظامیان اقدام به استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در شهرهای بانگاسو، موبایه، زمیئو، رافائی و اوبو کرده است.

براساس آمار سازمان ملل متحد، آفریقای مرکزی یکی از مناطقی است که بدترین شرایط انسانی را داشته و از هر دو نفر یک نفر در این کشور برای زندگی نیازمند کمک سازمان های امدادرسانی است.

شورشیان مسیحی موسوم به جنبش «آنتی بالاکا» بامداد جمعه مسجدی در منطقه «کیمبی» را محاصره و به آن حمله کردند.

وی افزود: مهاجمان شورشی ابتدا امام جماعت و جانشین وی را اعدام کردند.

مقامات محلی منطقه کیمبی به مدت پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.

جمهوری آفریقای مرکزی حدود ۵ میلیون جمعیت دارد که اکثریت آن‌ها مسیحی هستند و مسلمانان حدود ۱۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود که شبه‌نظامیان مسیحی پس از روی کار آمدن مسلمانان به بهانه مقابله با «اسلامی شدن» این کشور، خشونت علیه مسلمانان را آغاز کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ شاخص توسعه سازمان بین‌الملل این کشور را به عنوان کشوری که کمترین توسعه انسانی را دارد، رده‌بندی کرد/.

 

 
captcha