ادای احترام اسقف اعظم آفریقای مرکزی به عالم مسلمان درگذشته
کد خبر: 3938667
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

ادای احترام اسقف اعظم آفریقای مرکزی به عالم مسلمان درگذشته

اسقف اعظم آفریقای مرکزی در سخنانی نسبت به مقام عالم مسلمان تازه درگذشته این کشور که در تحقق صلح در جمهوری آفریقای مرکزی نقش داشت، ادای احترام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Independent Catholic News، دیودونه انزاپالینگا (Dieudonné Nzapalainga) در سخنانی درباره  عمر کوبینه لامایا (Omar Kobine Lamaya)، عالم مسلمان و رئیس شورای عالی اسلامی جمهوری آفریقای مرکزی که روز 28 نوامبر (8 آذر) درگذشت، گفت: او مرد دانشمند و انسانی خردمند بود که از وحدت سخن می‌گفت و نسبت به هم‌نوعان خود احترام و ارزش قائل بود.

اسقف انزاپالاینگا با یاد کردن از این عالم مسلمان به عنوان برادر بزرگتر گفت: ما برای حفظ وحدت در کنار هم جنگیدیم.

عمر کوبینه لامایا از جمله منادیان وحدت در سازمان ادیان جمهوری آفریقای مرکزی(PCRC) بود که از سال 2012 کلیساهای کاتولیک، پروتستان و همچنین جامعه مسلمانی را که وی نماینده آنها بود، گرد هم آورد. PCRC سازمانی مهم در میانجیگری بین طرف‌های درگیر جنگ داخلی این کشور در سال 2013 بود. این سازمان همچنین جایزه حقوق بشر سازمان ملل را در سال 2015 به عنوان ادای احترام به کار صلح خود دریافت کرد.

از جمله اقدامات اخیر که از سوی لامایا همراه با دیگر رهبران دینی ترویج شد، مشارکت بین ادیان برای تحکیم صلح در جمهوری آفریقای مرکزی بود. این پروژه مشترک از سوی گروهی از سازمان‌های غیردولتی مسیحی و اسلامی برای حمایت از صلح در آفریقای مرکزی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
captcha