رسانه‌های عربی تصویری واقعی از ایران ارائه نمی‌دهند
کد خبر: 3659399
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
اخبار بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات/175

رسانه‌های عربی تصویری واقعی از ایران ارائه نمی‌دهند

گروه بین الملل: خبرنگار سایت و روزنامه العربی الجدید از این که رسانه‌های عربی اغلب تصویر صحیحی از مسائل و رویدادهای مربوط به ایران به مخاطبان عرب زبان ارائه نمی‌دهند ابراز تاسف کرد.

رسانه های عربی تصویری واقعی از ایران ارائه نمی دهندبه گزارش خبرگزاری بین المللی ایران(ایکنا)، «فرح الزمان ابوشعیر» در نشستی با عنوان «العربی الجدید، ابزاری برای تاثیرگذاری بر دولت‌ها و جوامع» گفت: بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های عربی با نگاهی ایدئولوژیک و متعصبانه خبرهای مربوط به ایران را پوشش می‌دهند.

وی در این نشست که امروز پنجشنبه در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، افزود: العربی الجدید رسانه‌ای است که تلاش می‌کند فارغ از این نوع نگاه مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران را به مخاطبان عرب زبان بازتاب دهد.

ابوشعیر گفت: ما در این رسانه سعی می کنیم دغدغه‌ها، موفقیت‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران را منتقل کنیم و از این طریق نه تنها بر مردم بلکه بر حکومت های عربی نیز تاثیرگذار باشیم.

وی در ادامه تاثیرگذاری رسانه‌ها را منوط به دو عامل مهم دانست و گفت: امروز رسانه‌ها باید اولاً از ابزارهای جدید مثل اینترنت و شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرند و ثانیاً بر مطالبی تمرکز کنند که مطالبه و خواست جامعه است.

این خبرنگار عرب زبان افزود: به این ترتیب رسانه می‌تواند نه تنها مخاطبان زیادی جذب کند و آن‌ها را راضی نگه دارد بلکه می‌تواند حکومت‌ها را هم درگیر مسائل مورد نظر جامعه کند.

ابوشعیر با تاکید بر این که استفاده از ابزارهای جدید به معنی کنار گذاشتن اصول و قواعد سنتی روزنامه نگاری و خبرنگاری نیست، تاکید کرد: این اصول، از جمله صداقت رسانه‌ای و اطمینان یافتن از صحت خبر پیش از انتشار آن باید به جد مراعات شود.

وی در ادامه به توضیحاتی درباره رسانه خود پرداخت و گفت: سایت العربی الجدید در سال 2014 در انگلستان تاسیس شد و این رسانه روزنامه‌ای به زبان عربی به همین نام منتشر می‌کند که همزمان در لندن، بیروت و دوحه منتشر و در 14 کشور توزیع می‌شود.

ابوشعیر همچنین به همکاری های العربی الجدید با رسانه‌های ایرانی و انجام چند کار مشترک اشاره و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها در آینده گسترش یابد/.

captcha